مواد اساس انتخاباتی به همه ای ولایت ها انتقال داده نشده است

© Photo / کمیسیون مستقل انتخاباتمواد اساس انتخاباتی به همه ای ولایت ها انتقال داده نشده است
مواد اساس انتخاباتی به همه ای ولایت ها انتقال داده نشده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
 مسئولان در کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان می‌پذیرند، که تااکنون نتوانسته اند که مواد اساس انتخاباتی را به همه ای ولایت ها انتقال بدهند.
کمک 29 میلیون دالری امریکا برای انتخابات افغانستان  - اسپوتنیک افغانستان
کمک 29 میلیون دالری امریکا برای انتخابات افغانستان

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، براساس جدول زمان‌بندی انتخابات ششم میزان باید مواد اساس انتخاباتی  تا۲۲ سنبله از مرکز به ولایت‌ها انتقال می‌کرد، اما اعضای این کمیسیون می‌گویند، که بنابر چالش‌های امنیتی مواد اساس انتخاباتی تا اکنون به ۸ ولایت انتقال نیافته است.

رحیمه ظریفی، یک عضو این کمیسیون، میگوید:- "بر اساس طرح، همه ای مواد باید تا  ۲۲ سنبله به همه ای ولایت ها را ختم می کردیم  به اثر مشکلات امنیتی ۲۶ ولایت مواد انتقال شده در ۳۳ ولایت بسته‌بندی صورت گرفته به شمول ولایت کابل و روند انتقال مواد از مرکز ولایت به ولسوالی‌ها آغاز شده و جریان دارد".

در همین حال، نهادهای ناظر انتخاباتی، می‌گویند، که با این وضعیت، کمیسیون انتخابات آماده برگزاری انتخابات در زمان معین نخواهد بود.

نعیم ایوب زاده، رئیس بنیاد انتخابات شفاف افغانستان، اظهار میدارد:- "کمیسیون ارگان‌های دخیل نه از لحاظ سیاسی نه از بعد امنیتی و نه از بعد تخنیکی آماده به برگزاری انتخابات در ششم میزان است".

از سویی هم، هر چند انتخابات ریاست جمهوری در ۵۳۷۳ مرکز بر اساس تعهد نیروهای امنیتی برگزار خواهد شد، اما نهادهای امنیتی از مسدود بودن ۴۳۱ مرکز در روز انتخابات بنابر چالش‌های امنیتی خبر داده اند.

یادآوری می کنیم، که قرار است تا کمتر از دو هفته دیگر شهروندان افغانستان برای انتخاب نامزد مورد علاقه شان به عنوان رئیس‌جمهور این کشور، به پای صندوق‌های رأی بروند، همچنان روند انتقال مواد اساس و غیراساس انتخاباتی از مرکز ولایت‌ها به ولسوالی‌ها تا  یک روز پیش از روز برگزاری انتخابات ادامه می‌یابد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала