تاجکستان: تعداد طرفداران داعش در افغانستان نزدیک به سطح بحرانی رسیده است

© Sputnikتاجکستان: تعداد طرفداران داعش در افغانستان نزدیک به سطح بحرانی رسیده است
تاجکستان: تعداد طرفداران داعش در افغانستان نزدیک به سطح بحرانی رسیده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئيس ستاد نیروهای هوایی تاجکستان می‌گوید که تعداد طرفداران گروه تروریستی داعش در افغانستان نزدیک به سطح بحرانی رسیده است و این باعث افزایش اهمیت تمرینات استراتژیک "مرکز – ۲۰۱۹" می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک، جهانگیر نظرعلی‌زاد، رئيس ستاد نیروهای هوایی تاجکستان در مراسم افتتاح تمرینات استراتژیک "مرکز – ۲۰۱۹" صحبت می‌کرد، گفت: "پس از شکست عملیات تروریستی بین‌المللی داعش در خاک سوریه و عراق، توسط رهبری این سازمان گروه‌بندی صورت گرفت و توجه بیشتر این نیروها به خاک جمهوری اسلامی افغانستان جلب شد. در نتیجه فعالیت‌های تبلیغاتی و جلب و جذب این گروه، تعداد طرفداران داعش در خاک افغانستان نزدیک به سطح بحرانی رسیده است".

معاون وزیر خارجه روسیه؛ داعش در تلاش گسترش نفوذ خویش در افغانستان است - اسپوتنیک افغانستان
معاون وزیر خارجه روسیه؛ داعش در تلاش گسترش نفوذ خویش در افغانستان است

این مقام نظامی تاجکستان خاطر نشان ساخت که این موضوع دلیلی است تا کشورهای عضو این تمرینات بر تقویت امنیت تلاش کنند.

وی افزود: "افغانستان یک کشور عظیم با فرهنگ چند قرنی است که تقریباً با تمام کشورهای عضو تمرینات «مرکز – ۲۰۱۹» هم‌سرحد است. بدون شک که این یک دلیل مهم تفکر درمورد امنیت کشورهای ما می‌باشد. به تمام جامعه جهانی معلوم است که هیچ کشوری از تهاجم گروه‌های تروریستی بیمه نشده است. چنانکه تجربه نشان می‌دهد، با این چالش قرن باید همدست مبارزه صورت بگیرد".

بخش‌های اصلی تمرینات نظامی "مرکز – ۲۰۱۹" از تاریخ ۱۶ الی ۲۱ سپتمبر در روسیه برگزار می‌شود. در این تمرینات، نظامیان روسیه، چین، پاکستان، قزقیزستان، هند، قزاقستان، تاجکستان و ازبیکستان شرکت می‌ورزند که تعداد آنها به ۱۲۸ هزار نفر می‌رسد.

همچنان در این تمرینات بیش از ۲۰ هزار واسطه نظامی و تسلیحاتی، حدود ۶۰۰ فروند طیاره و الی ۱۵ کشتی نظامی، نیز اشتراک خواهند داشت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала