صلیب سرخ فعالیت‌هایش در افغانستان را دوباره آغاز می‌کند

© AFP 2023 / SHAH MARAI صلیب سرخ فعالیت‌هایش در افغانستان را دوباره آغاز می‌کند
صلیب سرخ فعالیت‌هایش در افغانستان را دوباره آغاز می‌کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دفتر نمایندگی صلیب سرخ در افغانستان اعلام کرد که فعالیت‌هایش در این کشور را پس از حدود شش ماه توقف از سر می‌گیرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آوا، این سازمان گفته پس از گفت‌وگو با نمایندگان طالبان در دوحه در مورد فعالیت‌های این کمیته در افغانستان به تفاهم مشترک با این گروه دست یافته است.
در حمل سال جاری، گروه طالبان با انتشار اعلامیه‌ای فعالیت کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و سازمان جهانی صحت را در مناطق تحت کنترولش در افغانستان ممنوع اعلام کرد. صلیب سرخ بعد از آن اعلام کرد که به دنبال تهدید طالبان، تمام فعالیت‌هایش را در سراسر افغانستان متوقف می‌کند.

شری خوان پیدرو، رئیس نمایندگی صلیب سرخ در افغانستان در صفحه توییتر خود نوشته که در گفت‌وگو با طالبان، دو طرف به توافق رسیدند که این کمیته به فعالیت‌های بی‌طرفانه و غیر جانبدارانه خود در افغانستان ادامه دهد.
او افزوده که این سازمان از ضمانت‌های امنیتی توسط طالبان استقبال کرده و این کار کمیته صلیب سرخ را قادر می‌سازد تا به مردم متاثر از درگیری‌ها کمک کند.
گروه طالبان نیز صبح امروز، یکشنبه اعلام کرد که به این سازمان دوباره اجازه فعالیت در مناطق تحت کنترل خودش را خواهد داد.در خبرنامه این گروه آمده که قبل از این طالبان در مورد "کمیت و کیفیت فعالیت‌های این کمیته در افغانستان ملاحظاتی داشت" و به این دلیل محدودیت بر فعالیت صلیب سرخ وضع شده بود.
این گروه افزوده که به جنگجویانش هدایت داده که زمینه فعالیت این کمیته را در افغانستان فراهم ساخته و به حفاظت کارمندان و اجناس این اداره توجه نمایند.

طالبان به صلیب سرخ: فعالیت‌های تان را در سراسر کشور از سر بگیرید  - اسپوتنیک افغانستان
طالبان به صلیب سرخ: فعالیت‌های تان را در سراسر کشور از سر بگیرید

براساس گزارش این کمیته در سال ۲۰۱۸ میلادی ۹۱ مورد حمله به کارمندان صحی در ۲۱ ولایت افغانستان انجام شده است.
کمیته بین‌المللی صلیب سرخ بیشتر از ۱۵۰ سال عمر دارد و از فعالیت این کمیته در افغانستان بیش از سی سال می‌گذرد.
این نهاد در هفده ولایت افغانستان فعالیت داشت. کمک به اسیران جنگی، عرضه خدمات توان‌بخشی به معلولان، خدمات صحی به قربانیان جنگ، توزیع مواد غذایی و غیرغذایی، کمک به بی‌جاشدگان داخلی و خدمات آبرسانی از فعالیت‌های این کمیته در افغانستان است.
در سال‌های اخیر در چندین مورد کارمندان این نهاد در افغانستان هدف حمله قرار گرفته که باعث توقف موقت فعالیت این نهاد در شماری از مناطق افغانستان شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала