امرالله صالح: قدرت با کودتا انتقال نخواهد یافت

© Photo / moi / moiامرالله صالح: قدرت با کودتا انتقال نخواهد یافت
امرالله صالح: قدرت با کودتا انتقال نخواهد یافت  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معاون نخست، دسته انتخاباتی «دولت‌ساز» می‌گوید، که انتقال قدرت از طریق کودتا و تفنگ‌سالاری صورت نخواهد گرفت.
  امرالله صالح: توافق صلح با طالبان زمینه‌ تجزیه‌ی کشور را مساعد می‌کند - اسپوتنیک افغانستان
امرالله صالح: توافق صلح با طالبان زمینه‌ تجزیه‌ی کشور را مساعد می‌کند

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، امرالله صالح معاون نخست دسته انتخابات «دولت ساز»، در یک گردهمایی انتخاباتی در ولسوالی نجراب ولایت کاپیسا همچنان اظهار میدارد، که ایجاد حکومت موقت در کشور خواست یک حلقه توطئه‌گر است و اکنون تنها راه انتقال قدرت برگزاری انتخابات است.

آقای صالح، میگوید:- "نگذاریم که یک حلقه کوچک دسیسه‌گر بروند به‌عنوان، موقت، سرپرست، کودتا، تغیر، این و آن صلاحیت را از مردم بگیرند و ۱۵ نفر غیرانتخابی که معلوم نیست از کجا این ها نماینده‌گی میکنند توطعه کنند".

در همین حال، آقای صالح در پیوند به گفت‌وگوهای صلح می‌گوید، که با طالبان صلح خواهند کرد اما صلحی که در آن منافع مردم افغانستان حفظ باشد.

آقای صالح می‌افزاید:- "هر زمانیکه این گروه بخواهد در آغوش مردم بیاید ما با استفاده از قانون اساسی، استفاده از جمهوریت و از حوصله بزرگ مردم افغانستان با ایشان صلح میکنیم، طالب به منافع یک گروه و منافع آی اس آی میجنگند ما به منافع یک ملت فکر میکنیم".

با این همه ساکنان کاپیسا می‌گویند، که حکومت مرکزی در چند سال گذشته به ولسوالی‌های این ولایت توجه نکرده و انتظار دارند که حکومت جدید در بازسازی و حل مشکلات مردم در این ولایت توجه کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала