غنی: چهارراه ترافیک کابل به نام افسر کشته شده توسط عزاداران 18 سنبله نامگذاری شود

© @ARG - FBاشرف غنی
اشرف غنی  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رییس‌جمهور غنی هدایت داده تا چهارراه ترافیک شهر کابل به نام افسر کشته شده توسط عزاداران 18 سنبله نام‌گذاری و نیز رتبه جگرنی به او اهدا شود.

به گزارش اسپوتنیک، گارنیزیون کابل امروز دوشنبه(۲۵سنبله) در یک خبرنامه گفته است که رییس‌جمهور به مسوولین مربوط هدایت داده که چهارراه ترافیک را به نام بریدمل محمد نور، نام‌گذاری و برای او رتبه جگرنی و به پسرش که در فرماندهی عمومی گارنیزیون کابل وظیفه دارد، یک رتبه ترفیع داده شود.

گارنیزیون کابل افزوده است که بر اساس این هدایت، هم‌چنان به خانواده این افسر کشته شده توسط عزاداران 18 سنبله، یک خانه رهایشی نیز داده شود و برای فرستادن والدین این افسر به حج عمره و یا حج فرضی از پول شخصی اشرف غنی، چهارصد هزار افغانی اهدا خواهد شد.

این در حالی است که به تاریخ 18 سنبله سال جاری، گارنیزیون کابل اعلام کرد که محمد نور، بریدمل این گارنیزیون در شلیک مستقیم کاروان عزاداری 18 سنبله، سالروز ترور احمدشاه مسعود، در چهارراهی ترافیک شهر کابل کشته شده است. به تعقیب این اعلام، نیروهای ویژه پولیس دست به اقدام شده و به گفته وزارت داخله، حدود 138 تن از عزاداران 18 سنبله با مقداری سلاح بازداشت گردیدند؛ اقدامی که واکنش عبدالله عبدالله، رییس اجرایی حکومت را نیز در پی داشت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала