آمریکا تجهیزات کنترول بر مواد رادیواکتیو را در مرز ازبیکستان- افغانستان مستقر کرد

© Fotolia / Pavel Parmenov آمریکا تجهیزات کنترول بر مواد رادیواکتیو را در مرز ازبیکستان- افغانستان مستقر کرده است
 آمریکا تجهیزات کنترول بر  مواد رادیواکتیو را در مرز ازبیکستان- افغانستان مستقر کرده است 

 - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ایالات متحده آمریکا برای ازبیکستان تجهیزات کنترول ‫تشعشعات مواد رادیواکتیو در مرز به افغانستان فرستاده است.

به گزارش اسپوتنیک دفتر مطبوعاتی سفارت آمریكا در ازبیکستان روز دوشنبه گزارش داد كه اداره ملی امنیت هسته ای وزارت انرژی آمریكا (DOE / NNSA) تجهیزات لازم را جهت تشخیص مواد رادیواكتیو «قاچاق» به كمیته امور گمرکات ازبكستان در مرز با افغانستان تحویل داده است.

در خبرنامه سفارت آمریکا آمده است: "تجهیزات تشخیص اشعه که توسط  اداره ملی امنیت ملی هسته ای آمریکا تهیه شده است به ازبکستان برای مبارزه با قاچاق مواد رادیواکتیو در نقاط مهم گذرگاه مرزی بین المللی، یعنی پل دوستی که افغانستان را با ازبکستان متصل می کند، کمک شده است."

به گفته سرویس مطبوعاتی سفارت امریکا، این تجهیزات شامل مانیتورهای پرتویی برای اسکن حرکت وسایل نقلیه و پیاده ، سیستم های ردیابی موبایل و کشف وسایل قابل حمل دستی است.

دانیل روزنبل، سفیر ایالات متحده در ازبیکستان گفت: "تجهیزات بر روی پل" دوستی " این اولین مرحله از پروژه چند میلیون دالری، در چوکات اداره تشخیص و جلوگیری از قاچاق مواد رادیواکتیو اداره ملی امنیت ملی هسته ای وزارت انرژی آمریكا (DOE / NNSA)، می باشد.

پیش از این در اگست سال 2017 ، DOE / NNSA و کمیته دولتی گمرکات ازبکستان تفاهم نامه همکاری را امضا کردند. بر اساس این تفاهم نامه، طرف آمریکایی قبل از ماه فبروری 2018 تقریباً 230 واحد از تجهزات سیستم های ردیابی موبایل و آشکارسازهای وسایل قابل حمل دستی را به مأموران گمرک جمهوری ازبیکستان تحویل داده بود. در جون سال 2017 ، وزارت انرژی ایالات متحده همچنین وسایل نقلیه ویژه برای حمل و نقل مطمین مواد رادیواکتیو برای انستیتوی فیزیک هسته ای آکادمی علوم ازبکستان تحویل داده بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала