رئیس جمهورغنی شرط اساسی حکومت در روند صلح را نامبرد

© Photo / ARG / ARGاشرف غنی، رئیس‌جمهور افغانستان
اشرف غنی، رئیس‌جمهور افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رییس‌جمهور غنی می‌گوید که مالکیت روند صلح، از آن ملت و دولت افغانستان است و برقراری آتش‌بس، شرط اساسی ما می‌باشد.

به گزارش اسپوتنیک، ارگ ریاست جمهوری در یک خبرنامه گفته است که صبح امروز (26سنبله) محمد اشرف غنی در دیدار با اعضای شورای علما، موقف علما در اندونزی، مکه‌ و مدینه برای صلح در افغانستان را اقداماتی تاریخی و بی‌پیشینه خوانده و افزوده است که موقف علما باعث شد تا زمینه و شرایط برای صلح را فراهم شود.

رئیس جمهور غنی: صلح با طالبان بی معنا است - اسپوتنیک افغانستان
رئیس جمهور غنی: صلح با طالبان بی معنا است

رئیس جمهورغنی خاطرنشان کرد که صلح خواست اساسی مردم و دولت است و برای رسیدن به آن، تلاش‌های خود را تا سطح ولسوالی‌ها و روستاها منسجم خواهد کرد.

رییس‌جمهور نقش علما را در تشویق، ترغیب، انسجام و اشتراک گسترده مردم در انتخابات مهم خوانده و تصریح کرده است: “انتخابات، به عنوان یک رکن مهم مردم‌سالاری، بهترین راه انتقال مسالمت‌آمیز قدرت و تمثیل اراده ملت می‌باشد.”

او اضافه کرده که در کنار تهیه‌ی بودجه و ترتیبات دیگر برای دارالافتا، در مشورت با علما، اشخاص صالح در دارالافتا و معینیت عرفان وزارت ارشاد، حج و اوقاف معرفی خواهد شد.

غنی در حالی آتش‌بس را پیش‌شرط اساسی صلح قرار داده که اخیرا سخنگوی رییس‌جمهور گفته که حکومت تلاش‌هایش در روند صلح را متوقف کرده است.

این اظهارات در حالی مطرح شده که پیش از این دونالد ترامپ، رییس‌جمهور امریکا پس از ۹ دور مذاکره با طالبان، گفتگوهای صلح افغانستان را به دنبال یک حمله انتحاری طالبان در کابل و جان باختن یک سرباز این کشور، متوقف کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала