واکنش روسیه به ادعاهای کمک به گروه طالبان

© Photo / Wikipedia روسیه ادعاهای کمک به طالبان را تکذیب کرد
روسیه ادعاهای کمک به طالبان را تکذیب کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سفارت روسیه در افغانستان ادعاهای کمک به گروه طالبان را تکذیب کرد.

به گزارش اسپوتنیک، سفارت روسیه در افغانستان ادعاهای کمک به گروه طالبان را جعل همیشگی در اخبار خواند.

 نشر اتهامات بی‌اساس در رسانه‌های افغانی به آدرس روسیه در رابطه به کمک به طالبان پس از سفر هیئت دفتر این گروه در قطر به مسکو توجه سفارت روسیه در کابل را بخود جلب کرده است.

همین طور در شماره مورخ 15 سپتمبر سال 2019 میلادی روزنامه هیواد (بزبان پښتو) یک مقاله تحت عنوان «طالبان دوحه پنهانی به مسکو رفته اند» انتشار یافته بود که در عنوان فرعی آن این تزس مطرح گردیده بود: «روسیه در افغانستان کشوری است که در حال حاضر حامی مهم طالبان شمرده می‌شود و اسنادی هم بدست آمده که طالبان از کندز تسلیحات خراب شده شان را به تاجکستان می‌فرستند تا ترمیم شوند».

همچنان در همان روز (شماره مورخ 15 سپتمبر سال 2019 میلادی) روزنامه اطلاعات روز یک مقاله دیگر «ضد روسیه» را تحت عنوان «فروپاشی مذاکرات امریکا با طالبان؛ یک-هیچ به نفع روسیه» منتشر کرد.

سفارت روسیه در افغانستان هر دو مقاله را یک «عمل» سازماندهی شده تلقی می‌نماید که بی اعتبار ساختن روحیه سازنده مسکو در قسمت ساختمان افغانستان صلح آمیز و باثبات در مطابقت با آرمان ها و نیازمندی مردم کشور را هدف قرار داده اند.

باین ارتباط، سفارت روسیه در افغانستان لازم بیادآوری می‌داند جعل‌کاری های مشابه در اطلاعات تقریباً یکسال قبل در رسانه های محلی مشاهده شده است، اما هیچ نوع شواهد و اسناد واقعی در ارتباط به این موضوع نه در اختیار ارگان های امنیتی افغانستان و نه در دسترس مقامات مسوول روسیه الی اکنون قرار داده نشده است.

پیش از این، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور ایالات متحده امریکا روز شنبه اعلام کرد که گفتگوهای صلح با رهبران طالبان را لغو کرده است.

به گفتۀ او این تصمیم پس از آن گرفته شده که طالبان مسوولیت حملۀ هفته گذشته در کابل که منجر به مرگ یک سرباز امریکایی و 11 تن دیگر شد را بر عهده گرفته است.

آقای ترامپ در پیامی توییتری نوشت که قصد داشته روز یکشنبه در کمپ دیوید و در جریان یک نشست محرمانه، با رهبران اصلی طالبان همچنان رئیس‌جمهور افغانستان گفتگو کند اما پس از آنکه طالبان مسوولیت این حمله را پذیرفت، بسرعت این دیدار محرمانه را لغو و گفتگوهای صلح را متوقف کرده است.

واسیلی نبنزیا، نماینده دائمی روسیه در سازمان ملل متحد در کنفرانس مطبوعاتی در زمینه برنامه های ماه سپتمبر شورای امنیت که ریاست دوره‌ای آن را به عهده دارد، گفت که مسکو دستور کار خاصی در خصوص افغانستان ندارد؛ ما آماده هستیم از توافقنامه صلح به رهبری افغانستان حمایت خواهیم کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала