توضیحات خلیل‌زاد در پشت درهای بسته در مورد روند صلح افغانستان

© Photo / EK / EKتوضیحات خلیل‌زاد در پشت درهای بسته در مورد روند صلح افغانستان
توضیحات خلیل‌زاد در پشت درهای بسته در مورد روند صلح افغانستان  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
قرار است نمانیده ویژه امریکا برای صلح افغانستان امروز پنجشنبه در مجلس نمایندگان امریکا در پشت درهای بسته، در مورد پروسه صلح افغانستان وضاحت بدهد.

به گزارش اسپونیک به نقل از The Hill، الیوت انگل، رئیس کمیتۀ روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا گفت که نشست ویژه در پشت درهای بسته با زلمی خلیلزاد نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان صبح امروز پنجشنبه در این کمیته برگزار می‌شود.

وی گفت: ما به توافق رسیدیم که همه اعضای کمیتۀ روابط خارجی مجلس نمایندگان اجازه می‌دهند تا آقای خلیلزاد را در یک نشست که قرار است امروز پنجشنبه در پشت درهای بسته برگزار شود بشنوند.

وی خاطر نشان کرد که مذاکرات با وزارت امور خارجه چندین روز طول کشید.

این کمیته در دوازدهم ماه سپتمبر چند روز پس از آن با ارسال یک نامه خواهان احضار آقای خلیلزاد شد که اعضای آن اداره ترمپ را به مانع شدن خلیلزاد برای ارائه جزئیات گفت‌وگوها، متهم کردند.

رئیس کمیتۀ روابط خارجی مجلس نماینده‌گان امریکا گفت، با آن‌که ترجیح می‌دهد تا توضیحات خلیلزاد را در یک فضای باز بشنود اما به گفتۀ او جای خرسندی است که اعضای این کمیته پس از یک فرصت طولانی می‌توانند در مورد مذاکرات صلح افغانستان به پرسش‌های شان پاسخ بیابند.

پیش از این، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور ایالات متحده امریکا روز شنبه اعلام کرد که گفتگوهای صلح با رهبران طالبان را لغو کرده است.

به گفتۀ او این تصمیم پس از آن گرفته شده که طالبان مسوولیت حملۀ هفته گذشته در کابل که منجر به مرگ یک سرباز امریکایی و 11 تن دیگر شد را بر عهده گرفته است.

آقای ترامپ در پیامی توییتری نوشت که قصد داشته روز یکشنبه در کمپ دیوید و در جریان یک نشست محرمانه، با رهبران اصلی طالبان همچنان رئیس‌جمهور افغانستان گفتگو کند اما پس از آنکه طالبان مسوولیت این حمله را پذیرفت، بسرعت این دیدار محرمانه را لغو و گفتگوهای صلح را متوقف کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала