لاوروف: امریکا قصد کنار گذاشتن ممنوعیت آزمایش های هسته ای را دارد

© Sputnik / Valeriy Melnikov /  مراجعه به بانک تصاویر لاوروف: امریکا قصد کنار گذاشتن ممنوعیت آزمایش هسته ای را دارد
لاوروف: امریکا قصد کنار گذاشتن ممنوعیت آزمایش هسته ای را دارد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر امور خارجه روسیه از آغاز کارزارهای ایالات متحده برای رد نهایی پیمان جامع ممنوعیت آزمایش های هسته ای خبر داد.
جنگ هسته ای روسیه و امریکا 90 میلیون تن تلفات خواهد داشت   - اسپوتنیک افغانستان
جنگ هسته ای روسیه و امریکا 90 میلیون تن تلفات خواهد داشت + ویدیو

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه، در مقاله ای زیر عنوان «جهان در دو راهی سیستم روابط بین المللی در آینده» در مجله «روسیه در سیاست جهانی» نوشته است، که مسکو نشانه های از کارزارهای را برای رده نهایی پیمان جامع ممنوعیت آزمایش جنگ افزارهای هسته ای در خاک ایالات متحده امریکا مشاهده می کند.

وزیر امور خارجه روسیه، همچنین خاطرنشان كرده است، كه واشنگتن تصمیم به جا به جایی جنگ افزار در فضا را گرفته است و پیشنهادهایی برای معرفی مهلت قانونی چنین فعالیتهایی را رد كرده است.

لاوروف اضافه کرده است:- "تجدید نظرگرایی به وضوح در حوزه ثبات راهبردی آشکار می شود. ابتدا واشنگتن از معاهده ABM و اکنون با پشتیبانی یکدست اعضای ناتو استفاده و پیمان راکت های میان برد و کوتاه برد حذف و حالا خطری از بین بردن کل ساختار پیمان در زمینه کنترل راکت های هسته ای موجود است".

به گفته وزیر امور خارجه روسیه، چشم انداز معاهده اقدامات برای کاهش بیشتر و محدود کردن جنگ افزار های تهاجمی راهبردی (استارت -3) مشخص نیست ، زیرا ایالات متحده پاسخ روشنی به پیشنهاد روسیه برای تمدید پیمان پس از انقضا در فیبروری 2021 نداده است.

یادآوری می کنیم، که پیمان جامع ممنوعیت آزمایش هسته ای (CTBT) در سال 1996 توسط مجمع عمومی سازمان ملل به تصویب رسید. این قانون لازم الاجراء نیست ، زیرا توسط شماری از کشورها از جمله ایالات متحده امضا یا تصویب نشده است. همه کشورهای اروپایی از جمله روسیه، انگلیس و فرانسه این پیمان را تصویب کرده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала