کرزی: با خروج نظامیان خارجی صلح در کشور برقرار خواهد شد

© Sputnik / Grigoriy Sisoyev /  مراجعه به بانک تصاویر حامد کرزی رییس جمهور سابق افغانستان
حامد کرزی رییس جمهور سابق افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
حامد کرزی؛ رئیس جمهور پیشین کشور معتقد است که احتمال دارد انگیزه امریکا از توقف مذاکرات صلح چیز دیگری غیر از کشته شدن یک نظامی امریکایی بوده است.

به گزارش اسپوتنیک، «حامد کرزی»، رئیس جمهور سابق افغانستان در سخنانی تاکید کرد که در صورت خروج نظامیان ناتو از این کشور، صلح در افغانستان برقرار خواهد شد.

وی اظهار داشت: صلح در افغانستان در صورتی برقرار خواهد شد که یا نظامیان امریکایی افغانستان را ترک کنند و یا اینکه واشنگتن در رابطه با روند صلح به طور صادقانه عمل کند.

کرزی از امریکا خواست که مذاکرات خود با گروه طالبان را از سر بگیرد. وی همچنین بیان داشت که ممکن است انگیزه کاخ سفید برای توقف مذاکرات چیز دیگری غیر از کشته شدن یک نظامی امریکایی توسط طالبان باشد.

رئیس جمهور سابق افغانستان ضمن درخواست از گروه طالبان برای آغاز مذاکرات بین الافغانی افزود: طالبان باید درک کنند که پس از خروج آمریکایی ها نمی‌توانند قدرت را به دست بگیرند و باید با افغان ها مذاکره کنند.

وی اضافه کرد: در صورت بی میلی امریکا، روسیه و چین مذاکرات بین الافغانی را تسهیل کنند.

گفتنی است که مذاکرات صلح امریکا و طالبان در حالی که طرفین به توافق نهایی دست یافته بودند، یکشنبه گذشته توسط دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده لغو شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала