واکنش بنیاد مارشال فهیم در برابر اظهارات اشرف غنی

© Photo / Marshal Fahim Foundationواکنش بنیاد مارشال فهیم در برابر اظهارات اشرف غنی
واکنش بنیاد مارشال فهیم در برابر اظهارات اشرف غنی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بنیاد مارشال فهیم در برابر سخنان رئیس‌جمهور غنی در مورد مارشال فهیم، واکنش نشان داده و این اظهارات را غیر مسوولانه و افترا آمیز عنوان کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، بنیاد مارشال فهیم در اعلامیه‌ای اظهارت رئیس‌جمهور غنی در مارشال را افترا آمیز و غیر مسوولانه غنوان کرده است.

در اعلامیه آمده است: کلیپ ویدویی از سخنان محترم اشرف غنی رئیس‌‌جمهور به نشر رسیده که در آن به برخی از مسائل حکومتی دوره‌های حکومت موقت و انتقالی اشاره کرده‌اند. آقای اشرف غنی به شکل مبالغه‌آمیز ادعا می‌کند که به حیث وزیر مالیه وقت از تطبیق اوامر مارشال افغانستان تمرد کرده بود. مارشال افغانستان در آن زمان سمت‌های معاونیت اول رئیس‌جمهور و وزیر دفاع کشور را به عهده داشت. با آن که اختلاف دیدگاه در جلسات کابینه یک امر طبیعی است اما در آن زمان محترم اشرف غنی از لحاظ موقف سیاسی و دولتی در جایگاهی قرار نداشتند که متناسب مدعا شان باشد.

اعلامیه همچنان می‌افزاید که نقش مارشال افغانستان در اساس‌گذاری نظام جمهوری اسلامی به ویژه اردوی ملی و همچنین تأکید همیشگی وی به صلح، وحدت ملی، و هم‌دیگرپذیری، و نیز دین‌داری و وطن‌پرستی وی به ملت عزیز افغانستان بسیار واضح است. اظهارات رئیس‌جمهور غنی که ظاهراً در یک جلسه کمپاین انتخاباتی صورت گرفته به گمان اغلب جنبه تبلیغاتی دارد. با توجه به اصل تفکر مارشال افغانستان مبنی بر هم‌دیگرپذیری و گذشت، با احترام به آقای اشرف غنی، اظهارات شان در مورد مارشال افغانستان را تقبیح نموده و آنرا خلاف اخلاق سیاسی و آداب مردم افغانستان، و بدور از شأن رئیس جمهور یک کشور اسلامی می دانیم.

این در حالی است که امروز (شنبه) نوار تصویری از رئیس‌جمهور غنی منتشر شد که در آن آقای غنی از ایستادگی در برابر اوامر مارشال محمد قسیم فهیم در زمان حکومت موقت و انتقالی صحبت می‌کند.

در این نوار که رئیس‌جمهور غنی احتمالاً در یک همایش انتخاباتی در برابر هوادارانش صحبت می‌کند گفته است که زمانیکه او وزیر مالیه بود، حکم مارشال محمد قسیم فهیم را در برابر چشمان اعضای کابینه پاره کرده است.

در بخش دیگر از سخنانش وی گفته است که برای مدت یک سال معاشات سربازان مارشال محمد قسیم فهیم را اجرا نکرده بود تا بالاخر مارشال به وی (غنی) گفته است که تو (غنی) نه به زر علاقه داری، نه به زن علاقه داری و نه به زمین، همرایت چگونه گزاره کنم؟

نشر این ویدیو واکنش‌های گوناگونی را در شبکه‌های اجتماعی نیز بر انگیخته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала