آغاز از بین بردن مسجدها در چین

© AFP 2023 / Johannes Eisele آغاز از بین بردن مسجدها در چین
آغاز از بین بردن مسجدها در چین - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
حکومت چین آغاز به از بین بردن مسجد ها و مناره ها کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از Independent، ساختمانهایی در ولایت های «مغولستان داخلی»، هنان، نینگشیا و گانسو از بین برده شده اند. به طور خاص، گنبدها و مناره ها در روستایی در نزدیکی شهر لینکسیا که «مکه کوچک چین» نامیده می شود و بزرگترین جمعیت مسلمان چین در آنجا زندگی می کند، منفجر شده اند. علاوه بر این ، مقام های سه مسجد در یوننان را بستند و استفاده از نوشتارهای عربی را در سراسر کشور ممنوع اعلام کردند.

ترکیه چین را به بستن اردوگاه‌های جمع‌آوری مسلمانان اویغور فراخواند - اسپوتنیک افغانستان
ترکیه چین را به بستن اردوگاه‌های جمع‌آوری مسلمانان اویغور فراخواند

پیش از این و در ماه جون، مقام های چینی گزارش شکنجه زندانیان مسلمان اویغور در اردوگاه ها را تکذیب کردند. به گفته معاون وزیر امور خارجه چین:- "اشتباه این است که «مرکزهای آموزش و آماده سازی حرفه ای» به عنوان اردوگاه های کار اجباری توصیف شده است".

یادآوری می کنیم، که در اگوست سال 2018، کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل گزارش داد که دست کم یک میلیون نماینده اقلیت های قومی در اردوگاه های بسته در منطقه خودمختار سین کیانگ اویغور چین، جایی که گفته می شود آنها دوباره آموزش داده می شوند، نگهداری شده اند. در آنجا مردم را مجبور می کنند تا آوازهای انقلابی بخوانند، ایده های رئیس جمهور شی جین پینگ را مطالعه کنند و به زبان چینی که زبان مادری آنها نیست، صحبت کنند. پکن به طور رسمی وجود اردوگاه ها را به جلوگیری از فعالیت های تروریستی در منطقه نسبت می دهد. در همین حال، افرادی که دوره های آموزش مجدد را پشت سر گذاشته اند، می گویند که افراد در اردوگاه ها شکنجه می شوند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала