اعلام چگونگی رأی‌دهی نظامیان و کارکنان کمیسیون انتخابات

© Photo / IEC / IECانتخابات پارلمانی در افغانستان
انتخابات پارلمانی در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کمیسیون مستقل انتخابات به‌منظور سراسری بودن این انتخابات، چگونگی رأی‌دهی نیروهای امنیتی و دفاعی کشور و کارکنان مراکز و محلات رأی‌دهی در روز انتخابات را توضیح داده است.

به گزارش اسپوتنیک، درحالی که فقط  پنج روز به برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری باقی مانده، اکنون کمیسیون مستقل انتخابات به‌منظور سراسری بودن این انتخابات، چگونگی رأی‌دهی نیروهای امنیتی و دفاعی کشور و کارکنان مراکز و محلات رأی‌دهی در روز انتخابات را توضیح داده است.

براساس طرزالعمل این کمیسیون، نیروهای امنیتی و دفاعی واجد شرایط رأی‌دهی که قبلا ثبت‌نام کرده باشند، می‌توانند براساس فهرست رأی‌دهندگان در مراکزی که در تصدیق ثبت‌نام مشخص شده است، رأی بدهند.

همچنان کمیسیون مستقل انتخابات گفته است نظامیانی که در روز انتخابات در محل وظیفه باشند، نیز می‌توانند از حق رأی‌شان آن‌گونه که در زیر توضیح داده شده، استفاده کنند.

اطمینان وزارت‌های دفاع و داخله افغانستان از تأمین امنیت انتخابات  - اسپوتنیک افغانستان
اطمینان وزارت‌های دفاع و داخله افغانستان از تأمین امنیت انتخابات
  • هرگاه تعداد رأی‌دهندگان قول اردو و مراکز نظامی و شفاخانه‌های نظامی 400 نفر و یا بیشتر از آن باشند، در آن مراکز نظامی از نزدیکترین مرکز رأی‌دهی با در نظرداشت رأی‌دهندگان زن، یک یا چندین محل رأی‌دهی تحت کُد همان مرکز ایجاد می‌شود.
  • نظامیان واجد شرایط رأی‌دهی که قبلا ثبت‌نام نموده و در مراکز رأی‌دهی توظیف شده باشند، می‌توانند در ختم روز رأی‌دهی در آخرین محل که دارای بیشترین ورق رأی باشد، رأی بدهند. در این حالت، مأمور بیومتریک، عکس فرد نظامی را که ملبس با یونیفورم نظامی باشد، اخذ می‌کند و در صورتی که فرد نظامی ملبس با یونیفورم نظامی نباشد، با شناسایی کارت هویت‌اش می‌تواند رأی بدهد.
  • آن عده از منسوبین نظامی واجد شرایط رأی دهی که قبلا  ثبت‌نام نموده و براساس ضرورت و مسئولیت وظیفوی، خواهان رأی‌دهی در قرارگاه‌های نظامی و یا در مراکز رآی‌دهی که توظیف شده باشند، می‌توانند براساس تصدیق ثبت‌نام رآی‌دهندگان و بدون در نظرداشت شمولیت اسم‌شان در فهرست رأی‌دهندگان محل رأی‌دهی مدنظر رأی بدهند.

کمیسیون مستقل انتخابات در مورد چگونگی رأی‌دهی کارکنان مراکز و محلات رأی‌دهی نیز گفته است که تمام کارکنان واجد شرایط که قبلا ثبت‌نام کرده، اما در روز رأی‌دهی در دیگر مراکز توظیف شده‌اند، می‌توانند در محل رأی‌دهی محل کارش رأی بدهند.

براساس طرزالعمل کمیسیون انتخابات، قبل از ریختن آرای کارکنان محلات و مراکز، رییس محل صندوق خالی ورق رأی را برای تعداد رأی‌دهندگانی که در قطار منتظر‌اند نشان داده و بعدا مأمور بیومتریک عکس کارمند محل یا مرکز رأی‌دهی را با واسکت مخصوص که از طرف کمیسیون برای‌شان داده شده است، می‌گیرد.

این در حالی است که قرار است تا تا پنج روز دیگر (ششم میزان) انتخابات ریاست‌جمهوری در سراسر کشور برگزار شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала