یا اشرف غنی و یا عبدالله عبدالله

© Photo / ارگعبدالله عبدالله و محمد اشرف غنی
عبدالله عبدالله و محمد اشرف غنی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به جز از اشرف غنی و یا عبدالله عبدالله، سایر نامزدان ریاست جمهوری چانس پیروزی ندارند.

به گزارش ریانووستی، توقف مذاکرات بین امریکا و طالبان باعث تقویت برگزاری انتخابات ریاست جمهور افغانستان گردیده است.

 واکنش تند داکتر عبدالله به اظهارات اشرف غنی درباره مارشال فهیم - اسپوتنیک افغانستان
واکنش تند داکتر عبدالله به اظهارات اشرف غنی درباره مارشال فهیم

محمد جواد صالحی کارشناس سیاسی افغانستان طی مصاحبه با خبرنگار ما گفت: «با وصف توسعه حملات تروریستی در سراسر افغانستان، فکر نمی کنم که انتخابات ریاست جمهوری افغانستان به تعویق بیافتد، زیرا به حملات تروریستی ربط ندارد. ترور در افغانستان در جریان چندین سال جریان دارد و در انتخاباتی قبلی نیز چنین حملات صورت گرفته بود که مانع انتخابات نگردید. میتوانم بگویم که طالبان توانائی آنرا ندارد که انتخابات را برهم بزند.

صالحی افزود که به نظر وی اشرف غنی رئیس جمهور فعلی افغانستان بیشتر چانس پیروزی را دارد و تمام نیروهای دولتی از وی حمایت می کنند. وی در مورد عبدالله عبدالله نامزد مقام ریاست جمهوری گفت که فقط ازبک ها به وی رائی خواهند داد، زیرا با دوستم همدست است. ولی سایر اقوام به عبدالله رائی نمی دهند. متباقی کاندیت ها مانند حکمت یار، پدرام، حنیف اتمر و غیره بین مردم محبوبیت ندارند.

 نبیل: غنی و عبدالله انتخابات را به بحران‌ می‌کشند  - اسپوتنیک افغانستان
نبیل: غنی و عبدالله انتخابات را به بحران‌ می‌کشند

وی تاکید کرد که احتمال دارد دور دوم انتخابات صورت بگیرد که در آن اشرف غنی و عبدالله و عبدالله شرکت خواهند داشت. تمام نیروها دولتی بخاطر حفظ موقف شان از اشرف غنی حمایت خواهند کرد.

جواد صالحی کارشناس سیاسی در مورد تاثیر توقف مذاکرات بین امریکا و طالبان گفت که باعث تقویت انتخابات نگردید، بلکه به برگزاری آن مساعدت نموده است.

صالحی گفت که طبعاً اهالی مناطق که تحت کنترول طالبان قرار دارند در انتخابات شرکت نمی توانند، اما آن نمی تواند مانع برگزاری انتخابات در افغانستان گردد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала