اوزبیکستان: افغانستان عضویت کامل تیفا را دریافت می‌کند

© МИД Узбекистанаاوزبیکستان: افغانستان عضویت کامل تیفا را دریافت می‌کند
اوزبیکستان: افغانستان عضویت کامل تیفا را دریافت می‌کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت خارجه اوزبیکستان اعلام داشته است که افغانستان در ماه اکتوبر عضویت کامل توافقنامه تجاری و سرمایه‌گذاری میان کشورهای آسیای مرکزی و ایالات متحده امریکا را در ماه اکتوبر دریافت می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه اوزبیکستان امروز (دوشنبه، ۲۳ سپتمبر) با نشر یک خبرنامه اعلام کرده است که افغانستان در ماه اکتوبر سال جاری عضویت کامل توافقنامه تجاری میان کشورهای آسیای مرکزی و ایالات متحده امریکا (TIFA) را بدست می‌آورد.

ازبکستان از پروسه صلح به رهبری و مالکیت افغان ها حمایت می کند - اسپوتنیک افغانستان
ازبکستان از پروسه صلح به رهبری و مالکیت افغان ها حمایت می کند

در سال ۲۰۰۴ در واشنگتن، ایالات متحده امریکا و پنج کشور آسیای مرکزی توافقنامه‌یی مبنی بر توسعه روابط در بخش تجارت و سرمایه‌گذاری (Framework Trade and Investment Agreement, TIFA) را به امضا رسانیدند.

خبرنامه وزارت خارجه اوزبیکستان می‌افزاید که عبدالعزیز کامیلوف، وزیر امور خارجه این کشور در نشست وزرای خارجه پنج کشور آسیای مرکزی و ایالات متحده امریکا در فارمت " С5+1" در نیویارک شرکت ورزیده است. کامیلوف رهبری هیئت اوزبیکستان در ۷۴ مین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد را به عهده دارد.

در خبرنامه آمده است: "کشور ما همچنان از دادن عضویت کامل توافقنامه میان ایالات متحده امریکا و کشورهای آسیای مرکزی در راستای تجارت و سرمایه‌گذاری (TIFA) در جریان نشست دوره‌یی شورای تیفا در واشنگتن در ماه اکتوبر سال جاری، حمایت می‌کند".

قابل ذکر است که در ماه سپتمبر سال ۲۰۱۵ ایالات متحده امریکا و پنج کشور آسیای مرکزی – قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ترکمنستان و اوزبیکستان فارمت جدید همکاری "کشورهای آسیای مرکزی + امریکا" (С5+1) را برای بحث روی مسایل منطقوی، ایجاد نمودند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала