رئيس جمهور غنی دستور بررسی تلفات ملکی در هلمند را صادر کرد

© AFP 2023 / Dan Kitwood/Poolرئيس جمهور غنی دستور بررسی تلفات ملکی در هلمند را صادر کرد
رئيس جمهور غنی دستور بررسی تلفات ملکی در هلمند را صادر کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئيس جمهور غنی دستور داده است تا هیاتی برای بررسی تلفات ملکی در عملیات نظامی در هلمند، ایجاد شده و تمام جوانب این قضیه بررسی شود.

به گزارش اسپوتنیک، ارگ ریاست جمهوری افغانستان با نشر یک خبرنامه، نوشته است: "گزارش های ابتدایی نشان می دهد که در اثر یک عملیات بالای تروریستان داخلی و خارجی در منطقۀ تخته پل ولسوالی موسی قلعۀ ولایت هلمند، شماری از آنان از بین برده شده اند و با تاسف و اندوه فراوان تعدادی از افراد ملکی نیز به شهادت رسیده اند".

کشته شدن 40 غیرنظامی توسط نیروهای ارتش در هلمند - اسپوتنیک افغانستان
کشته شدن 40 غیرنظامی توسط نیروهای ارتش در هلمند

در ادامه خبرنامه آمده است: "رئیس ‌جمهور غنی با آگاهی از شهادت افراد ملکی در این حادثه، شدیداً متاثر گردید و به والی هلمند دستور داد که هیاتی را به منظور بررسی همه جانبۀ رویداد مذکور توظیف نماید، تا یافته های خویش را به زوردترین فرصت ممکن با حکومت شریک سازد و همچنان به مسئولین مربوطه بخاطر رسیدگی به مجروحین و خانواده های شهدا هدایات لازم داد".

رئیس جمهور یکبار دیگر تصریح کرد که تلفات ملکی یکی از بدبختی های جنگ است که برای من و سایر مسئولین حکومت قابل قبول و تحمل نمی باشد و باید تدابیر بیشتر اتخاذ گردد تا در جریان عملیات ها به مردم ملکی هیچگونه آسیبی نرسد.

طالبان عاملین اصلی تلفات افراد ملکی می باشند و همواره از خانه های مردم و روستاها به عنوان سپر استفاده کرده اند و حتی تروریستان خارجی را میزبانی می کنند. طالبان باید از ادامۀ جنگ و کشتار مردم، دست بکشند و وارد مذاکرات صلح با حکومت افغانستان شوند.

قبل از این گزارش شده بود که در نتیجه عملیات نیروهای دفاعی در منطقه خاکسر ولسوالی موسی قلعه هلمند، ۴۰ غیر نظامی کشته و ۹ تن دیگر زخمی شده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала