حکمتیار: در صورت تقلب در انتخابات دوباره به سنگر بر می گردم

© Sputnik / JAKحکمتیار: در صورت تقلب در انتخابات دوباره به سنگر بر می گردم
حکمتیار: در صورت تقلب در انتخابات دوباره به سنگر بر می گردم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رهبر حزب اسلامی و نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان می گوید، که در صورت تقلب در انتخابات دوباره به سنگر جنگ بر خواهد گشت.
حمله راکتی بر گردهمایی حکمتیار در پکتیا - اسپوتنیک افغانستان
حمله راکتی بر گردهمایی حکمتیار در پکتیا

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، گلبدین حکمتیار یک تن نامزدان ریاست جمهوری آینده افغانستان، می‌گوید: اگر نتیجه انتخابات با آرای تقلبی اعلام شود، مجبور خواهد شد دوباره به سنگر جنگ برگردد.

رهبر دسته انتخاباتی «صلح و عدالت اسلامی» در یک گردهمایی انتخاباتی، می‌گوید: نتیجه انتخابات شفاف را می‌پذیرد، اما تاکید می‌ورزد که باید جلو تغییر نتایج از راه  تقلب گرفته شود.

آقای حکمتیار، میگوید:- "نتایج را بپذیرید و از راه تقلب نتایج را سعی نکنید تغییر دهید و مردم را مجبور نکنید و از سنگر آمدن مصالمت آمیز را قبول کردیم و ما را وادار نکید که دوباره به سنگر برویم".

بااین حال این نامزد انتخابات ریاست جمهوری خودش را در انتخابات پیش رو پیروز می‌داند. آقای حکمتیار می‌گوید: باید به رای واقعی مردم حرمت گذاشته شود، درغیرآن هر گونه تقلب در انتخابات وی را مجبور به رفتن دوباره به سنگر خواهد کرد.

آقای حکمتیار، اظهار میدارد:- "ما انتخابات را برده ایم همین حالی علام می کنم و جلسات و حضور مردم نشان داد که پیروز استیم و به حکومت و نیروهای خارجی می گوییم که به آرای مردم تمکین کنید و از تقلب جلوگیری کنید و قهرمانان کاغذی نسازید".

آقای حکمتیار می‌افزاید: رئیس‌جمهور غنی از امکانات دولتی در پیکارهای انتخاباتی اش به گونه گسترده استفاده می‌کند.

حکمتیار، می‌افزاید:- "رئیس جمهور ولایت‌ها را رشوه میدهد و از امکانات دولتی برای کمپاین‌ها استفاده می کند و حتی در ارگ جلسات کمپاینی را برگزار می‌کند".

یادآوری می کنیم، که با نزدیک شدن به ششم میزان روز برگزاری انتخابات ریاست جمهور، پیکارهای انتخاباتی نیز در ‏هرات داغ شده است. شماری از باشندگان هرات تاکید دارند که تقلب در دوره‌های پیشین انتخابات مردم ‏را نسبت به شرکت در انتخابات در افغانستان بی باور ساخته است. ‏

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала