نبیل در بامیان: نخستین فرمان ریاست جمهوری‌ام توتاپ خواهد بود

© Photo / Rahmatullah Nabil FBنبیل در بامیان: نخستین فرمان ریاست جمهوری‌ام توتاپ خواهد بود
نبیل در بامیان: نخستین فرمان ریاست جمهوری‌ام توتاپ خواهد بود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس پیشین امنیت ملی افغانستان و نامزد انتخابات ریاست جمهوری این کشور امروز در همایشی در بامیان سخنرانی کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از هزاره ورلد، رحمت‌الله نبیل امروز در همایش بزرگ مردمی در بامیان سخنرانی تاریخی ایراد کرد. او با اشاره به قطعه هنری هزارگی گفت: آرزوی بچه‌های بامیانی نباید محصور به بامیان شود و آنها به جای والی شدن در بامیان، باید به رئیس جمهور شدن در افغانستان بیاندیشند.
نبیل گفت دیگران از استعداد بامیانی‌ها می‌ترسند و می‌دانند که این استعداد قابل کنترل نیست و می‌تواند کودتا علیه ساختار تبعیض‌آمیز را رهبری کند.
این نامزد ریاست جمهوری تاکید کرد، که در طول تاریخ، انسان بامیانی عمدا در محرومیت سرکوب شده؛ به‌گونه‌ی که حتا خودش هم به درجه دوم بودن قانع شده است. اما تیم "امنیت و عدالت" تلاش می‌کند زمینه را برای استیفای برابر از حق شهروندی فراهم سازد.
او با اشاره به ظرفیت‌های طبیعی، فرهنگی و اقتصادی بامیان گفت: در صورتی که رئیس جمهور افغانستان شود، با عبور دادن لین توتاپ از بامیان، زمینه‌ی پیشرفت و توسعه افغانستان را فراهم خواهد ساخت.

 نبیل: غنی و عبدالله انتخابات را به بحران‌ می‌کشند  - اسپوتنیک افغانستان
نبیل: غنی و عبدالله انتخابات را به بحران‌ می‌کشند

 نبیل تاکید کرد، که یکی از نخستین فرمان‌هایش درباره توتاپ خواهد بود.
رحمت‌الله نبیل افزود، معادن، توریزم و ظرفیت‌های طبیعی بامیان، نان حداقل ده ولایت هم‌جوارش را تامین می‌کند و زمینه را برای خودکفایی اقتصادی افغانستان فراهم خواهد کرد.
رحمت‌الله نبیل افزود، بر عکس شعارهای که داده می‌شود، ۱۸ سال گذشته ثابت کرد که هزاره بودن هنوز جرم است؛ زیرا انسان هزاره می‌تواند با سخت کوشی و وطن‌دوستی، خائنین را از ساختار قدرت بیرون براند. از این‌رو، عده‌ای عمدا سد راه پیشرفت آنها شده و با اجرای سیاست‌های تبعیض‌آمیز تلاش می‌کنند که استعداد بامیانی رشد نکند.
رحمت‌الله نبیل همچنین گفت: افغانستان هیچ‌گاه شاهد حاکمیت اکثریت نبوده، بلکه همواره اقلیت خائن بر اکثریت وطن دوست فرمان رانده است.
او خطاب به مردم افغانستان گفت: اکنون زمان تغییر فرا رسیده و باید برای تغییر وضعیت اسفبار کنونی، ششم میزان را به تاریخی برای قیام ملی تبدیل کنیم.

یادآوری می کنیم، که قرار است تاریخ شش میزان سال روان انتخابات ریاست جمهوری در افغانستان برگزار شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала