نورستانی: برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری کاملاً آماده ایم

© Photo / کمیسیون مستقل انتخاباتنورستانی: برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری کاملاً آماده ایم
نورستانی: برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری کاملاً آماده ایم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان آمادگی کامل این کمیسیون برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری افغانستان به تاریخ 6 میزان، را اعلام کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، حوا علم نورستانی، رئیس کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان می‌گوید: "ما به مردم افغانستان اطمینان می‌دهیم که کاملاً آماده انتخابات هستیم".

خوشحال سعادت، معین ارشد امنیتی وزارت امور داخله افغانستان نیز در کنفرانس خبری گفت که نیروهای امنیتی سر از روز چهار شنبه شروع به تامین امنیت مراکز رای دهی می‌کنند و هیچ گونه نگرانی امنیتی برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری افغانستان وجود ندارد.

انتخابات افغانستان میان بمب و آتش - اسپوتنیک افغانستان
انتخابات افغانستان میان بمب و آتش

معین ارشد امنیتی وزارت امور داخله افغانستان در حالی این اظهارات را بیان می‌دارد که چند حادثه مرگبار امنیتی در 10 روز اخیر به نگرانی‌های مردم افزوده است و از جانب دیگر از 5373 مرکز رای‌دهی 431 مرکز آن به دلیل ناامنی در روز انتخابات مسدود می‌مانند.

در همین حال عبدالرحمان ننگ، رئیس دارالانشای کمیسیون انتخابات افغانستان می‌گوید که از تمام کارمندان کمیسیون انتخابات تعهد گرفته شده است که هیچ گونه تخطی از سوی آنها قابل قبول نیست و کارمندان این نهاد مستقلانه عمل می‌کنند.

کمیسیون انتخابات افغانستان برخلاف انتخابات‌های گذشته این کشور، در انتخابات پیش‌رو تصمیم گرفته است که از زنان در پای صندوق‌های رای دهی تصویربرداری کند تا از تقلب جلوگیری شود. اما به باور آگاهان امور این اقدام کمیسیون میزان اشتراک زنان به انتخابات این کشور را کاهش خواهد داد، چونکه بسیاری زنان و خانواده‌های شان حاضر نیستند از آن‌ها عکس گرفته شود.

انتخابات ریاست جمهوری افغانستان روز شنبه در 34 ولایت کشور برگزار می‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала