کمیسیون انتخابات: شمار مرکز های رأی‌دهی بسته در روز انتخابات افزایش یافته است

© JAKکمیسیون انتخابات: شمار مرکز های رأی‌دهی بسته در روز انتخابات افزایش یافته است
کمیسیون انتخابات: شمار مرکز های رأی‌دهی بسته در روز انتخابات افزایش یافته است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کمیسیون مستقل انتخابات از افزایش شمار مرکزهای رای دهی که قرار است که روز انتخابات بسته بمانند، ابراز نگرانی می کند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از طلوع نیوز، مسئولان کمیسیون انتخابات می گوید که قرار است 445 مرکز راهی بدلیل تهدیدات امنیتی در روز انتخابات بسته بمانند، پیش از گفته بودند از میان 5373 مرکز رای دهی، 431 مرکز بسته می ماند.

تیفا: والی‌ها به تیم مشخص در انتخابات کار می کنند - اسپوتنیک افغانستان
تیفا: والی‌ها به تیم مشخص در انتخابات کار می کنند

سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات، ذبیح الله سادات می گوید: نهادهای امنیتی، این نگرانی را هم با کمیسیون شریک ساختند که ممکن بعضی از مرکزهای دیگر نیز در جمع مراکز سقوط حساب شوند؛ اما پس از این‌که ارزیابی‌های دقیق صورت می‌گیرند، ارقام درست آن با شما شریک خواهد شد.

قرار است که فردا ششم میزان انتخابات ریاست جمهوری برگزار شود، کمیسیون مستقل انتخابات می گوید که تمام آمادگی برای برگزاری انتخابات گرفته شده است.

نهاد های ناظر بر انتخابات نیز، از بسته شدن مراکز رای دهی و درست کار نکردند، دستگاهای شناخت بایومتریک ابراز نگرانی می کنند.

نعیم اصغری، مسؤول اجرایی بنیاد انتخابات آزاد افغانستان گفت: نگرانی جدی است و ما از کمیسیون خواستیم وقتی که مراکز بسته می‌شوند در هماهنگی با نهادهای امنیتی باید به رسانه‌ها مشخصأ بگویند که کدام مرکزها بسته هستند.

این در حالی طالبان به مردم اخطار داده اند که در انتخابات شرکت نکنند، این گروه به شبکه های مخابراتی نیز هشدار داده ناد که فعالیت های شان را متوقف بسازند، در پی این هشدار، در شمال کشور فعالیت های چهار شبکه مخابراتی متوقف شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала