پمپئو به غنی: انتخابات بی عیب و نقص برگزار شود

© REUTERS / Brendan McDermidپمپئو به غنی: انتخابات بی عیب و نقص برگزار شود
پمپئو به غنی: انتخابات بی عیب و نقص برگزار شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر امور خارجه ایالات متحده امریکا دیروز با رئیس جمهور افغانستان گفت و گوی تیلیفونی انجام داده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، وزارت خارجۀ امریکا روز پنج‌شنبه (۴میزان) نوشته است، که مایک پمپئو وزیر خارجه این کشور، با اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان، گفت‌وگوی تیلیفونی انجام داده است. 

پمپئو: امریکا نمی خواهد که به صورت همیشه‌گی در افغانستان بماند - اسپوتنیک افغانستان
پمپئو: امریکا نمی خواهد که به صورت همیشه‌گی در افغانستان بماند

مورگان اورتگاس سخنگوی وزارت خارجه امریکا، دریک خبرنامه نوشته است، که آقای پمپئو در گفت‌وگوی روز پنج‌شنبه خود با اشرف غنی، تأکید کرد، که امریکا انتظار دارد اقدامات نامزدها و نهادهای دولتی که انتخابات افغانستان را برگزار می‌کنند، به گونه‌ای باشد که نسبت به مشروعیت نتیجه انتخابات اطمینان حاصل شود.

به گفته اورتگاس، در این گفتگو، وزیر خارجه امریکا همچنین اقدامات طالبان، داعش، و دیگر گروه‌های هراس‌افگن، را که تهدید کرده اند با خشونت مانع رأی دادن شهروندان شوند، محکوم کرده است.

این درحالیست، که روز گذشته سفارت امریکا در تویتی نگاشته بود، که انتخابات شفاف و بدور از خشونت و تهدید یگانه راه برای تقویت دموکراسی در افغانستان است. این سفارت، ابراز امیدواری کرده‌است که شهروندان افغانستان به روز شنبه، بتوانند از حق رأی‌شان استفاده کنند و رییس‌جمهور آیندۀ شان را انتخاب کنند.

پیش از این کمیسیون مستقل انتخابات نگرانی‌اش را از افزایش در شمار مرکزهای رأی‌دهی که قرار است در روز انتخابات بسته بمانند، ابراز کرده است.

یادآوری می کنیم، که مسئولان کمیسیون مستقل انتخابات، پنج‌شنبه (۴میزان) گفتند، که قرار است ۴۴۵ مرکز رأی‌دهی بدلیل تهدیدات امنیتی در روز انتخابات بسته بمانند. پیش از این، نهادهای امنیتی گفته‌ بودند که از میان ۵۳۷۳ مرکز رأی‌دهی، ۴۳۱ مرکز رأی‌دهی بسته بمانند.

ذبیح الله سادات، سخن‌گوی کمیسیون مستقل انتخابات بیان داشت:- "نهادهای امنیتی، این نگرانی را هم با کمیسیون شریک ساختند که ممکن بعضی از مرکزهای دیگر نیز در جمع مراکز سقوط حساب شوند؛ اما پس از این‌که ارزیابی‌های دقیق صورت می‌گیرند، ارقام درست آن با شما شریک خواهد شد".

قرار است انتخابات ریاست‌جمهوری، روز شنبه (شش میزان) برگزار شود. کمیسیون انتخابات می‌گوید که همه ای آمادگی‌ها برای برگزاری این انتخابات گرفته شده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала