تهدید های امنیتی و مختل شدن انتخابات در شماری از ولسوالی های بلخ

© Sputnikبلخ
بلخ  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
منیر احمد فر هاد سخنگوی والی بلخ در گفتگو با رسانه ها تایید کرد که طالبان شب گذشته بر ولسوالی زارین ولایت بلخ حمله کردند. برعلاوه 124 مرکز رای دهی که قرار بود فعال باشند، به دلیل تهدید های امنیتی تا کنون بسته مانده اند.

به گزارش اسپوتنیک،  منیراحمد فرهاد، سخنگوی والی بلخ، از تدابیر شدید امنیتی در شهر مزار شریف و ولسوالی‌های امن این ولایت خبر داده و گفت که ارتباط با شماری از ولسوالی‌های ناامن این ولایت از جمله ولسوالی زارین و شورتپه به‌دلیل قطع بودن شبکه‌های مخابراتی قطع است.

او افزود که پس از حمله طالبان این ولسوالی وضعیت جنگی به خود گرفته و درگیری بین نیروهای امنیتی و طالبان مسلح در این ولسوالی جریان دارد.به گفته‌ی او یک سرباز ارتش در نتیجه درگیری‌ها تاکنون کشته شده است.
آقای فرهاد تصریح کرد که پس از حمله طالبان جریان رای دهی  در ولسوالی زارین مختل شده و تاکنون از آغاز این روند گزارش نشده است.
سخنگوی والی بلخ همچنان ولسوالی شورتپه ولایت بلخ را دستخوش تهدید جنگجویان طالبان توصیف کرده افزود که به دلیل تهدیدهای یاد شده، انتخابات در این ولسوالی نیز مختل شده است.
این در حالی است که بیشترین مراکز رای دهی به دلیل تهدیدهای امنیتی در ولایت بلخ مسدود هستند.
مسوولان در کمیسیون انتخابات تایید کرده‌اند که نزدیک به نیمی از مراکز رای دهی در ولایت بلخ به دلیل تهدیدهای طالبان گشایش نیافته‌اند.

 انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان امروز (شنبه، 6 میزان) در سایه‌ی تهدیدات بلند امنیتی برگزار شده است. گروه طالبان پیشتر اعلام کرده بود که تمام مراکز و محلات رأی‌دهی را آماج حملات نظامی قرار می‌دهد.

بیش از 9 میلیون نفر برای شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت نام کرده‌اند و حدود 72 هزار نیروی امنیتی و دفاعی نیز امنیت این انتخابات را تأمین می‌کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала