پدرام: در پروسه رای دهی ده‌ها مشکل هست / اگر حل نشود نتیجه پذیرفتنی نیست

© Sputnik / JAK / JAKلطیف پدرام رهبر کنگرهٔ ملی و نماینده مردم بدخشان در پارلمان
لطیف پدرام رهبر کنگرهٔ ملی و نماینده مردم بدخشان در پارلمان  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
لطیف پدرام نامزد انتخابات ریاست جمهوری که رای خودش را استعمال می‌کرد، هشدار داد که اگر مشکلات پروسه رای دهی عاجل از سوی کمیسیون انتخابات حل نشود، نتیجه پذیرفتنی نیست.

به گزارش اسپوتنیک، عبداللطیف پدرام امروز شنبه (6 میزان) پس از استعمال رای خود در انتخابات، از کمیسیون‌های انتخاباتی خواست که هرچه زودتر به مشکلات پیش آمده در مراکز رای‌دهی رسیدگی کنند.

آقای پدرام نامزد انتخابات با اشاره به این که مشکلات زیادی مدیریتی در روند برگزاری انتخابات وجود دارد می‌گوید که اگر به این مشکلات رسیدگی نشود، نتیجه انتخابات را نخواهد پذیرفت.

او گفت که در برخی مراکز رای دهی مشکلات وجود دارد که می‌تواند این روند را زیر سوال برده و بر نتیجه انتخابات نیز تاثیر خواهد گذاشت.

به گفته او، در برخی ولایت‌ها دستگاه‌های بایمتریک کار نمی‌کنند و یا هم کارمندان با استفاده از این دستگاه‌ها آشنایی ندارند.

پدرام همچنین گفت که در برخی مراکز رای دهی لیست رای دهندگان مشکل دارند که این مساله می‌تواند زمینه تقلب در انتخابات را فراهم سازد.

او به عنوان نمونه از مشکلات تخنیکی در ولایت بدخشان یاد کرد و گفت که این مساله حضور مردم به پای صندوق‌های رای را کمرنگ کرده است.

او گفت که این مشکلات را پیش بینی و پیش از این بارها به کمیسیون انتخابات گوشزد کرده بود؛ اما این کمیسیون توجه نکرده است.

آقای پدرام یادآور شد که این مشکلات را امروز هم با کمیسیون انتخابات شریک کرده و امیدوار است که تا ساعات دیگر حل شود.

او هشدار داد که این مشکلات حل نشود، نامزدان نتیجه انتخابات را نخواهند پذیرفت. به گفته او، نامزدان انتخابات ریاست جمهوری در پایان روند رای دهی تصمیم خود را در مورد انتخابات امروز اعلام خواهند کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала