زمان رأی دهی دو ساعت تمدید شد

© Photo / FB / Fahim Rasaحضور شهروندان در انتخابات ۱۳۹۸
حضور شهروندان در انتخابات ۱۳۹۸ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کمیسیون انتخابات افغانستان مهلت رای‌گیری در انتخابات ریاست‌جمهوری کشور را برای دو ساعت تمدید کرد.

به گزارش اسپوتنیک، در حالی که قرار بود مهلت رای گیری انتخابات ریاست جمهوری افغانستان، ساعت 15:00 امروز به وقت محلی پایان یابد، کمیسیون انتخابات این مهلت را تا ساعت 17:00 به وقت محلی تمدید کرد.

انتخابات ریاست جمهوری افغانستان ساعت 7 صبح امروز شنبه به وقت محلی در کشور آغاز شد. این انتخابات در حدود 5 هزار مرکز رای گیری و با 30 سی هزار شعبه اخذ رای برگزار می‌شود. از مجموع 5 هزار مرکز رای گیری، یک هزار و 500 مرکز در معرض تهدید‌های امنیتی قرار دارد.

کمیسیون انتخابات افغانستان اعلام کرده است نزدیک به 450 مرکز دیگر هم به دلیل مشکلات امنیتی باز نخواهد شد. نه میلیون و 600 هزار نفر برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان نام نویسی کرده اند که یک سوم از آن‌ها را زنان تشکیل می‌دهند.

در همین حال، حملات امروز به مراکز رای گیری در افغانستان 3 کشته و 42 برجای گذاشت. در حملات مسلحانه به مراکز رای گیری یک زن در ولایت کنر و یک زن و یک کودک در ارزگان جان باختند و 42 نفر در ولایت های قندهار، ارزگان، کنر، ننگرهار و جلال آباد زخمی شدند.

طالبان همانند گذشته تهدید کرده که در روز برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، اهداف انتخاباتی را هدف حمله قرار می‌دهد، این گروه از مردم افغانستان خواسته در روز انتخابات در خانه‌های خود بمانند و به پای صندوق‌های رای نروند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала