انتخابات ریاست جمهوری رسما پایان یافت

© Sputnik / Tariqانتخابات ریاست جمهوری افغانستان
انتخابات ریاست جمهوری افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کمیسیون مستقل انتخابات اعلام کرد که چهارمین دور انتخابات ریاست جمهوری ساعت 17:00امروز عملا پایان یافته است.

به گزارش اسپوتنیک، حوا علم نورستانی، رییس کمیسیون انتخابات لحظاتی پیش از پایان رسمی روند رای دهی در انتخابات ریاست جمهوری خبر دادو  در یک نشست خبری گفت: “98 درصد مراکز رای‌دهی از پیش تعیین شده در کابل و ولایات به روی رای دهندگان باز بود”.

نورستانی افزود، مشکلاتی که در روند انتخابات وجود داشت، از سوی کمیسیون انتخابات شناسایی و برطرف شده است.

به گفته کمیسیون انتخابات، مراکزی که تاکنون رأی‌دهندگان در صف‌های اشتراک‌کنندگان وجود دارد، تا پایان این صفوف به روی رأی‌دهندگان باز است و روند رأی‌دهی در باقی مراکز ختم شده است.

پیش از چاشت امروز کمیسیون انتخابات اعلام کرده بود که 4041 مرکز از مجموع مراکز رای دهی بر روی رای دهندگان در سراسر کشور از صبح امروز بازگشایی شده است.

بر اساس این معلومات، 442 مرکز در روز انتخابات به اضافه 431 مرکزی که قبلاً مسدود اعلام شده بود، بازگشایی نشد.

پیش از این کمیسیون انتخابات اعلام کرده بود که نزدیک به 10 میلیون نفر واجدالشرایط رای دهی می‌باشند اما سطح اشتراک مردم بسیار پایین گزارش شده است.

در همین حال، گروه طالبان در جریان روند رای دهی تلاش کرد که این روند را مختل سازد با وجود انفجارات و حملات طالبان، این روند موفقانه به پایان رسید.

از سوی دیگر، کمیسیون مستقل حقوق بشر اعلام کرد که روند رای‌دهی انتخابات ریاست جمهوری از آغاز تا ساعات اخیر آن با مشکلات متعددی همراه بوده‌است.

این کمیسیون عصر امروز شنبه، ۶ میزان در اعلامیه‌ای یافته‌هایش از جریان روند انتخابات را منتشر کرده‌است. در این اعلامیه از رویدادهای امنیتی، تأخیر در آغاز رأی‌دهی، مشکلات تکنیکی، عدم ‌حضور کارمندان کمیسیون در زمان تعیین‌شده، تکمیل نبودن فهرست رأی‌دهنده‌گان، حضور کم مردم به‌ویژه زنان پای صندوق‌های رای و حضور کم‌رنگ افراد دارای معلولیت به عنوان مهم‌ترین مشکلات روز انتخابات یاد شده‌است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала