خواست امریکا از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری افغانستان

© AP Photo / Pablo Martinez Monsivais خواست امریکا از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری افغانستان
 خواست امریکا از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری افغانستان    - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت خارجه امریکا از نامزدان و رای‌دهندگان انتخابات ریاست جمهوری افغانستان خواسته است تا زمان اعلان نتایج نهایی انتخابات توسط کمیسیون انتخابات، از پیش‌داوری‌ها در مورد نتایج خودداری کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، وزارت خارجه امریکا امروز دوشنبه (۸میزان) با نشر بیانیه‌ای از رهبران حکومت و کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان خواسته است در برابر مردم، شفاف و حساب‌ده باشند.

در بیانیه وزارت خارجه امریکا ضمن ستایش از شجاعت مردم افغانستان که باوجود چالش‌های تخنیکی و تهدیدات امنیتی در روند رای‌دهی اشتراک کردند، از نیروهای امنیتی افغانستان و کارمندان انتخاباتی در قبال تأمین امنیت انتخابات و مراکز انتخاباتی تمجید شده است.

این وزارت حملات طالبان در روز انتخابات را محکوم کرده و خاطرنشان نموده که این حملات کاملا در تقابل با انگیزه مردم افغانستان برای صلح، امنیت و ثبات اقتصادی قرار گرفته است.

با این حال وزارت خارجه امریکا اظهار داشت: "ما از کمیسیون انتخابات و کمیسیون شکایات انتخاباتی می‌خواهیم که تمام مراحل ضروری و جدول‌بندی نتایج را که شفاف و قابل اعتبار برای افغان‌ها و نهادهای بین‌المللی باشد، روی دست گیرند".

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала