آمادگی شرکت های روسی برای تامین مرغ و روغن افغانستان

© Fotolia / Walaiporn Yotharatآمادگی شرکت های روسی برای تامین مرغ و روغن افغانستان
آمادگی شرکت های روسی برای تامین مرغ و روغن افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شرکت های روسی از نوامبر سال روان آماده تامین مرغ و روغن افغانستان هستند.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پادالكو نایب رئیس اتاق تجارت و صنایع فدراسیون روسیه گفت: شركت های روسی پس از اینكه ازبكستان تعرفه های ترانزیت كالاهای روسی را صفر كرد، آماده تحویل بزرگ مواد غذایی به افغانستان هستند.

نمایش آثار تاریخی افغانستان قرون وسطی در بزرگ‌ترین موزیم هنری روسیه - اسپوتنیک افغانستان
نمایش آثار تاریخی افغانستان قرون وسطی در بزرگ‌ترین موزیم هنری روسیه

جلسه شورای تجارت روسیه و ازبکستان روز سه شنبه در تاشکند برگزار شد. این رویداد به عنوان بخشی از بازدید والنتینا ماتیوینکو نماینده شورای فدراسیون روسیه از تاریخ 1-3 اکتبر برگزار می شود.

پادالکو در این نشست گفت:- "از ماه نوامبر ، شرکت های روسی در حال آماده سازی برای تهیه گسترده گوشت مرغ ، روغن و سایر محصولات غذایی هستند که برای بازار افغانستان بسیار ضروری است".

نایب رئیس اتاق تجارت و صنایع فدراسیون روسیه گفت: این امر پس از آن صورت گرفت كه مقام های ازبكستان تصمیم گرفتند تا ترانزیت كالاها را از طریق ازبكستان به افغانستان صفر كنند.

پادالکو اضافه کرد:- "ما درباره این موضوع خیلی بحث کردیم و این اتفاق افتاد".

براساس گزارش اتاق های تجارت و صنایع فدراسیون روسیه، صادرات روسیه به ازبکستان در سال گذشته با 26.5٪ ، به 3.3 میلیارد دالر و واردات 3.5٪ ، به 1.1 میلیارد دالر افزایش یافته است.

 پادالکو گفت:- "این رشد تا حد زیادی به دلیل سیاست دولت ازبکستان برای بهبود فضای کسب و کار است. بسیاری از کارآفرینان روسی احساس امنیت بیشتری می کنند و مایل به ورود به بازار ازبکستان هستند".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала