معذرت خواهی فضل هادی مسلمیار از حوا علم نورستانی

© Photo / کمیسیون مستقل انتخاباتمعذرت خواهی فضل هادی مسلمیار از حوا علم نورستانی
معذرت خواهی فضل هادی مسلمیار از حوا علم نورستانی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رییس مجلس سنای افغانستان از رییس کمیسیون مستقل انتخابات به خاطر سخنانش معذرت خواهی کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از هشت صبح، فضل‌هادی مسلمیار، رییس مجلس سنای افغانستان از حواعلم نورستانی، رییس کمیسیون مستقل انتخابات این کشور به خاطر اظهاراتش معذرت خواست.

او گفته است، که در سخنان امروزش نسبت به حوا علم نورستانی «الفاظ نامناسب» به کار برده و به این دلیل از او معذرت‌خواهی می‌کند.

فضل‌هادی مسلمیار روز سه‌شنبه، نهم میزان، در نشست عمومی مجلس سنا گفت:- "از دوستان شنیده‌ام که رییس کمیسیون انتخابات گفته است که آرای بایومتریک نشده شمار نمی‌شود، سر پدرش می‌شماریم. از مردم بپرسید قصه چیست؟ حق مردم را چه‌گونه می‌خوری و ضایع می‌سازی، آن‌ها بر اساس فیصله شما این رأی را استفاده کرده‌اند.» ویدیویی از این لحظه‌ی سخنان رییس مجلس سنا در شبکه‌های اجتماعی به نشر رسیده و واکنش‌برانگیز شد. هم‌چنان «مشرانو جرگه» نیز صورت جلسه نشست روز سه‌شنبه این مجلس را نشر کرده و در آن سخنان آقای مسلمیار را آورده است".

منتقدان: سخنان مسلمیار شرم آور است - اسپوتنیک افغانستان
منتقدان: سخنان مسلمیار شرم آور است

پس از این اظهارات و واکنش‌ها درباره آن، مسلمیار در صفحه رسمی فیس‌بوکش در این باره وضاحت داده است. او گفته است، که در سخنان امروز نسبت به حوا علم نورستانی «الفاظ نامناسب» به کار برده و به این دلیل از او معذرت‌خواهی می‌کند.

او تصریح کرده است، که کمیسیون‌های انتخاباتی باید به آرای مردم احترام بگذارند و با رای مردم بازی نکنند.

مسلمیار یک بار دیگر تأکید کرده است، که آرای بایومتریک نشده باید شمارش شود؛ زیرا مردم در روز رأی‌گیری تا ساعت‌ها منتظر مانده‌اند، اما دستگاه بایومتریک کار نمی‌کرده است و از رأی دادن محروم شده‌‌اند. به گفته مسلمیار، مردم پس از این‌که براساس فیصله کمیسیون دوباره اجازه یافتند که رأی دهند، باید آرای‌شان حساب شوند.

رییس مجلس سنا هم‌چنان گفته است، طرف‌دار آرایی نیست که بدون بایومتریک با زور، تقلب و یا شبانه به نفع کدام نامزد به کار رفته است.

 مسلمیار تأکید کرد، که از حقوق مردمی که با بهای سرشان رأی داده‌اند، قاطعانه دفاع خواهد کرد و به کسی اجازه نمی‌دهد که رأی مردم را تلف کند.

سخنان مسلمیار با واکنش‌های متعدد روبه‌رو شد. از جمله ریاست اجرایی این سخنان را تهدید کمیسیون‌های انتخابایی عنوان کرد و از مسلمیار خواست تا معذرت‌خواهی کند.

 رییس مجلس سنا اما در پاسخ به عبدالله عبدالله، رییس اجرایی گفته است که ابتدا جایگاه‌اش را قانونی کند و پس از آن بر ریاست مجلس سنا «چیغ قانونیت» را سر دهد. او هم‌چنان گفته است که رییس اجرایی خودش را غیرقانونی و بدون فیصله‌ کمیسیون‌های انتخاباتی برنده اعلام نکند.

مسلمیار گفته است، که پروای اعلامیه‌های سیاست‌مداران و ریاست اجرایی را ندارد و از فیصله‌های قانونی کمیسیون‌های انتخاباتی حمایت می‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала