واکنش رئیس کمسیون انتخابات به اظهارات مسلمیار

© Photo / کمیسیون مستقل انتخاباتاعضای کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان
اعضای کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس کمیسیون انتخابات افغانستان بار دیگر در واکنش به سخنان رئیس مجلس سنا، بر ابطال آرای ثبت شده خارج از سیستم بیومتریک تاکید کرد و از آمادگی این کمیسیون برای برگزاری دور دوم انتخابات نیز خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، حوا علم نورستانی» رئیس کمیسیون انتخابات افغانستان در واکنش به اظهارات «فضل‌هادی مسلمیار» رئیس سنای این کشور مبنی بر استفاده از اهرم فشار برای شمارش آرای بدون بیومتریک تصریح کرد که این آرا اعتبار نخواهد داشت.

نورستانی در صحبت با رسانه ها گفت: موظف به اجرا و حمایت از قوانین انتخاباتی است و بر این اساس تنها آرای معتبر آرای بیومتریک است.

روز گذشته در شبکه‌های اجتماعی ویدئوی کوتاهی از مسلمیار منتشر شد.

فضل الهادی مسلمیار، رئیس مشرانو جرگه - اسپوتنیک افغانستان
مسلمیار: آرای بدون بایومتریک را «سر پدر رئیس کمیسیون انتخابات» می قبولانیم + ویدیو

وی در این ویدئو تصریح کرد که با توسل به زور کمیسیون انتخابات را مجبور به شمارش آرای بدون بیومتریک خواهد کرد.

عبدالله عبدالله، از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری با انتشار اعلامیه‌ای این اظهارات را محکوم کرده و گفته که آقای مسلم‌یار از کمیسیون‌های انتخاباتی پوزش بخواهد.

مسلمیار پس از آن در صفحه فیسبوکش نوشت که موضعش درباره شمارش آرای بدون بیومتریک تغییری نکرده اما به دلیل استفاده از "الفاظ نامناسب" از رئیس کمیسیون انتخابات عذرخواهی می‌کند.

از سوی دیگر، «رحمت‌الله نبیل» از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری افغانستان تاکید کرده که با توجه به سطح بالای تقلب، دور اول انتخابات برنده ندارد و انتخابات به دور دوم خواهد رفت.

رییس کمیسیون مستقل انتخابات همچنین ابراز امیدواری کرد که انتخابات به دور دوم کشانده نشده و در دور نخست برنده داشته باشد.

با اینحال، به گفتۀ خانم نورستانی اگر "خدا نخواسته" انتخابات به دور دوم کشیده شود، کمیسیون آمادگی کامل دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала