آغاز عملیات نظامی برای پاکسازی شهر تالقان و خواجه غار ولایت تخار

تلفات سنگین طالبان و حکومت در تخار
تلفات سنگین طالبان و حکومت در تخار - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت دفاع ملی با نشر خبرنامه ای گفته است که کوماندوهای ارتش پس از جا به‌جایی در این ساحات عملیات تصفیوی را آغاز کرده اند.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع ملی کشور اعلام کرد که نیروی تازه نفس کوماندوی ارتش صبح امروز (چهارشنبه، 10میزان) حمله تهاجمی جنگجویان طالب را به عقب زده و در نقاط مختلف این ساحات جا به‌جا شده اند.

در خبرنامه‌یی که از سوی این وزارت امروز (چهارشنبه، 10میزان) به رسانه‌ها فرستاده شده‌، آمده‌است که نیروهای کماندو درهماهنگی با نیروهای دیگر امنیتی در بخش‌های گوناگون شهر تالقان و ولسوالی خواجه غار تخار عملیات را آغاز کرده‌اند.

خبرنامه می‌افزاید که حمله‌های تهاجمی طالبان در چندین بخش به عقب زده شده‌اند و تلفات سنگینی نیز به این گروه وارد شده‌است.

درهمین حال، خلیل اسیر سخن‌گوی فرماندهی پولیس تخار می‌گوید که هم‌اکنون معاونان وزارت‌های دفاع ملی و امور داخله و نیز رییس ولایتی ریاست امنیت ملی برای بسیج نیروهای امنیتی در تالقان به‌سر می‌برند.

از سه‌روز به‌ این‌سو شهر تالقان با حمله‌های تهاجمی طالبان روبه‌رو است. برخی از گزارش‌ها می‌رسانند که تاکنون بیش از 30 کشته و بیش از 40 زخمی از جنگ‌های اخیر در تخار به شفاخانۀ ولایتی تخار انتقال یافته‌اند.

از آواره شدن شمار زیادی از خانواده‌ها در نتیجۀ جنگ در تالقان، ولسوالی خواجه غار و ولسوالی بهارک نیز گزارش شده‌است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала