مجلس نمایندگان: اظهارات مسلمیار «تاسف بار» است

© Photo / ارگمجلس نمایندگان: اظهارات مسلمیار «تاسف بار» است
مجلس نمایندگان: اظهارات مسلمیار «تاسف بار» است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس مجلس نمایندگان گفته های رئیس مجلس سنا را تاسف بار دانسته و از اعضای کمیسیون مستقل انتخابات خواسته است که زیر فشار هیچ جریانی قرار نگیرند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، میر رحمان رحمانی، رئیس مجلس نمایندگان تاکید می‌ورزد که باید به آرای پاک مردم حرمت گذاشته شود و اذهان عامه نباید در برابر روند ملی مغشوش گردد.

آقای رحمانی گفت: «سخنان تهدید آمیز مسلمیار به حد دشنام به کمیسیون انتخابات نهایت جای تاسف است و باید در کارهای کمیسیون مداخله صورت نگیرد».

اعضای کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
واکنش رئیس کمسیون انتخابات به اظهارات مسلمیار

آقای مسلمیار روز گذشته کمیسیون انتخابات را تهدید کرد که به زور آرای بدون بایومتریک را حساب خواهد کرد که با واکنش تند نمایندگان مردم در مجلس روبرو شد.

وی ساعاتی پس از این اظهاراتش از کمیسیون انتخابات معذرت خواهی کرد، اما تاکید ورزید که آرای بدون بایومتریک باید حساب شود.

فاطمه کوهستانی نماینده مردم در مجلس می‌گوید که آقای مسلمیار نباید از آدرس مجلس سنا چنین اظهارات غیرقانونی می‌کرد، «کمیسیون های انتخاباتی از رای مردم باید دفاع کند و ما پشت شان ایستاده استیم».

نیلوفر ابراهیمی نماینده مردم در مجلس می‌افزاید: «از دو بانوی که رئیسان کمیسیون های انتخاباتی هستند برایشان می گویم که حمایت پارلمان را دارید و ثابت بسازید که از قانون و قانونیت استفاده کرده اید و ما حمایت تان میکنیم و با بایومتریک آرای پاک و ناپاک جدا شوند».

در همین حال محمد عارف رحمانی مردم در مجلس می‌گوید: «حرفی که مسلمیار از کرسی ریاست خطاب به رئیس کمیسیون گفت نا مناسب بود در حالی که قانون انتخابات گفته آرای بایومتریک مدار اعتبار است، اما می‌گوید که سر پدرش حساب می‌کنیم؛ هر چند معذرت خواهی کرد اما فراتر از قانون گپ زده و از حرف خود باید از مردم افغانستان معذرت بخواهد».

این گفته ها در حالی ابراز میشود که کمیسیون مستقل انتخابات اعلام کرده است که تنها آرای بایومتریک شده را معتبر شمرده و آرای غیر بایومتریک زمینه ساز تقلب در روند انتخابات پنداشته می‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала