سناریوی تازه غرب در انتخابات افغانستان!

© Sputnik / Firooz Mashoofسناریوی تازه غرب در انتخابات افغانستان !
سناریوی تازه غرب در انتخابات افغانستان ! - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کریمی: انتخابات هنر سیاستمداران است که در آن نمایندگان اقلیت را انتخاب می نمایند تا به اکثریت حکمروایی کنند.

به گزارش اسپوتنیک، دکتور علی احمد کریمی تحلیل گر ورزیده سیاسی افغان در امریکا، در ارتباط انتخابات افغانستان به خبرنگار اسپوتنیک گفت: « انتخابات را اختراع وهنر سیاستمداران می نامند که در آن نمایندگان اقلیت را انتخاب می نمایند تا به اکثریت حکمروایی کند و مردم برای هر چهار سال یک بار حق انتخاب بادار جدید را داشته باشند. انتخابات افغانستان در سالهای آخر کثیف ترین انتخابات به تاریخ کشورها در جهان معاصر بود که کشور های پیشرفته در حق مردم ما انجام دادن.سناریوی انتخابات امسال ظاهرن شکل زیبا و محتوای رمز آلود دارد،ظواهر امر حاکی از‌ آنست که کشور های غرب و بویژه امریکا بدنبال شکست های سیاسی،اخلاقی و نظامی خود در افغانستان به سیاستهای تفرقه افکنانه و گرایشهای یک جانبه خود تجدید نظر نمایند واز سیاست تساوی طلبی بشر دوستانه پشتیبانی کنند».

حضور باشنده گان ولایت هرات در انتخابات ریاست جمهوری  - اسپوتنیک افغانستان
انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در یک نگاه

کریمی گفت که اگر چه امریکا بیشتر ازپیش مغرور گردیده و تصمیم دارد تا جنگهای تجارتی،اقتصادی وسیاسی را برعلیه کشور های دنیا انجام بدهد. افغانستان میتواند غرور امریکا را به چالش بکشاند. دولت نام نهاد وحدت ملی که به مهندسی امریکا به مردم ما تحمیل گردید،این دولت بی کفایت حیثیت و آبروی امریکا را در جهان لکه گردانید،ترامپ رئیس جمهور نامتعارف در مجمع عمومی سازمان ملل اخلاقن نه توانست یکبار هم از افغانستان نام ببرد. امریکا میداند که صلح پایدار در افغانستان تنها با استفاده از زور حل نمیگردد، سیاست تفرقه بی افگن و حکومت کن اجیران ودست نشاندگان امریکا را روی سیاه تر گردانیده ودر افغانستان اقوام تجزیه طلب وجود ندارد، اگرچه کارشناسان کلاسیک و معاصر غرب می گویند که در افغانستان همه تطمیع میگردن واقلیت ناچیز خریده میشود و اقلیتهای خائن برای رضایت خاطر بادار برعلیه همدیگر از دسیسه سازی و توطئه استفاده می کنند. امریکا وغرب میداند که برگزاری انتخابات شفاف و صادقانه در کشوری که در بیشترین ولایات آن جنگ است ناممکن و حتی مضحک و خنده آور است ولی باز هم پول برگزاری انتخابات را می پردازد تا انتخابات پارلمان تمرین برای انتخابات ریاست جمهوری و استراتژی جدید امریکا در آینده باشد.

اشتراک بیش از دو نیم میلیون تن در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
اشتراک بیش از دو نیم میلیون تن در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان

وی افزود: « دربالا ذکر گردید که این انتخابات شکل زیبا و محتوای زمزم آلود دارد. حضور گسترده مردم در انتخابات وظایف،مشکلات و چالشهای جدید بوجود خواهد آورد، بطور مثال آیا طالبان نتایج انتخابات را به رسمیت خواهند شناخت، چشم پوشی ازطالبان در انتخابات محروم گردانیدن قسمت قابل ملاحظه یک قوم بزرگ کشور است. اگرچه طالبان در جنگ با دولت از روشهای وحشیانه در مقابل مردم بی گناه وبی دفاع استفاده می نمایند و مرتکب جنایات بزدلانه میگردن، دولت ظاهرن آنها را مزدور و اجیر بیگانگان می داند و طالبان دولت را دشمن کشور وجاسوس بیگانگان می خواند، دولت با روشهای دوگانه خود نه توانست انان را به پشت میز مذاکره بنشاند و دولت به خاطر این کار باید مورد سرزنش قرار بگیرد و دولت مسئول قتل افراد بی‌گناه و ادامه جنگ وبی امنیتی میباشد مهم تراز همه که امریکا بدون دولت کابل با آنها مذاکره می نماید و کشور های منطقه پیرامون افغانستان در امور امنیتی بدون دولت کابل بطور دوجانبه و چند جانبه با هم مذاکره می کنند،استخبارات کشور های منطقه با طالبان ارتباط دارند».

کریمی تاکید کرد که خودداری طالبان در انتخابات میتداند عواقب ناگوار در پی داشته باشد. اما سناریوی جدید غرب از برازندگی تازه و بیدارگرانه نیز برخوردار می باشد و این بیداری افغانستان را درمسیر تحولات جدید از وحشت به سوی تمدن خواهدگردانید. ادامه دارد

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала