بسته شدن شاه‌راه پروان – بامیان به‌روی ترافیک

بسته شدن شاه‌راه پروان – بامیان به‌روی ترافیک
بسته شدن شاه‌راه پروان – بامیان به‌روی ترافیک - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در اثر سرازیر شدن سیلاب‌ها، باران‌های شدید و پایین آمدن کوه در سرک شاه‌راه پروان-بامیان بسته شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل اطلاعات روز، مقامات محلی در پروان گزارش داده اند که در اثر سرازیر شدن سیلاب‌ها، باران‌های شدید و پایین آمدن کوه در سرک شاه‌راه پروان-بامیان بسته شد.
وحیده شهکار، سخنگوی والی پروان نیز با تائید خبر گفته است که شاه‌راه از ساحه‌ی دره استامه الی پل آشابه در مربوطات ولسوالی شنواری غوربند متوقف شده است.
وحیده نیز افزود، به اثر سیلاب‌‌ها، باران‌های شدید و لغزش کوه سه خانه نیز از بین رفته است اما او از کشته شدن افراد در این رویداد چیزی نگفته است و از سوی هم گفته است که تیم‌های کمکی آغاز به بازکردن جاده کرده اند.
یادآوری می کنیم، که شاه‌راه کابل – جلال‌آباد روز پنج‌شنبه در نتیجه‌ی باران‌های شدید، سرازیرشدن سیلاب و لغزش کوه در چند نقطه در مربوطات ولایت لغمان به‌روی ترافیک مسدود شده بود.

مسدود شدن جاده‌های شهر کابل از سوی حکومت + عکس - اسپوتنیک افغانستان
مسدود شدن جاده‌های شهر کابل از سوی حکومت + عکس

وزارت ترانسپورت کشور پیشتر از مسافران خواسته بود که تا اطلاع بعدی از این شاه‌راه سفر نکنند.
وزارت ترانسپورت در عین حال گفته بود، که تیم‌های کاری و عملیاتی اداره‌ی ملی جاده‌های این وزارت مصروف پاک‌کاری هستند و تلاش دارند تا جاده را پاک‌کاری و شاه‌راه را به‌روی ترافیک باز کنند.
این در حالیست، که اداره‌ی هواشناسی افغانستان روز پنج‌شنبه از احتمال بارش باران و جاری‌شدن «سیلاب‌های آنی» در ولایت‌های نورستان، ننگرهار، کنر، لغمان، خوست و قسمت‌هایی از کاپیسا، کابل، پکتیا و لوگر خبر داده بود.
این وزارت در اعلامیه‌ای، میزان بارندگی در نقاط مختلف این ولایات را بین ۲۰ تا ۳۰ ملی متر پیش‌بینی کرده بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала