کمیسیون انتخابات: هفت دستگاه بایومتریک در کابل گم شده است

© Photo / IEC / IECکمیسیون انتخابات: هفت دستگاه بایومتریک در کابل گم شده است
کمیسیون انتخابات: هفت دستگاه بایومتریک در کابل گم شده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کمیسیون مستقل انتخابات از لادرک شدن دستگاهای بایومتریک خبر داده است.

به گزارش اسپوتنیک به از اطلاعات روز، کمیسیون مستقل انتخابات گزارش داده است که هفت عدد دستگای بایومتریک در روز انتخابات ربوده شده است و بیشتر از 20 دستگاه دیگر توسط قدرتمندان و زورمندان گرفته شده است.
در همین حال مولانا محمد عبدالله، عضو کمیسیون مستقل انتخابات امروز تاریخ 5 اکتوبر در یک نشست خبری گفته است با افرادیکه کم کاری کردند برخورد قانونی صورت خواهد.
مولانا عبدالله همچنان گفت آرایی مراکزیکه دستگاه‌های بایومتریک در آن مورد دستبرد قرار گرفته، قرنطین است و این آرا مطابق به لوایح و طرزالعمل‌ها پروسس می‌شود.
این عضو کمیسیون مستقل انتخابات گفت که در ولایات همچنان گفته است دستگاه‌های بایومتریک گم شده باشد، اما تأکید کرد که ارقام مفقودی دستگاه‌ها در ولایات بسیار کم است. به گفته‌ی وی، مسئولین ولایتی کمیسیون انتخابات مسوول ‌اند از مفقود، سرقت، سوختگی و به دفتر مرکزی این کمیسیون گزارش بدهند.
گفتنیست که براساس آخرین آمارها کمیسیون مستقل انتخابات، بش از دونیم میلیون نفر در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرده اند، اما نهاد ناظر می گویند که آمارهای ارایه شده از سوی کمیسیون مستقل انتخابات واقع بینانه نیست.
نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری قرار است در 27 میزان و نتایج نهایی در 16 عقرب اعلان از سوی کمیسیون مستقل انتخابات اعلان شود.
گفتنیست که انتخابات ریاست‌جمهوری، به روز شنبه (6 میزان) برگزار شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала