وزارت خارجه افغانستان: مسئول اصلی سیاست خارجی ما هستیم

© Photo / Facebook/GMIوزارت خارجه افغانستان: مسئول اصلی سیاست خارجی ما هستیم
وزارت خارجه افغانستان: مسئول اصلی سیاست خارجی ما هستیم  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معاون سیاسی وزارت امور خارجه افغانستان گفت، که وزارت امور خارجه افغانستان مسئول اصلی سیاست خارجی این کشور است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، ادریس زمان معاون سیاسی وزیر امور خارجه افغانستان امروز شنبه (13 میزان)در یک نشست خبری تاکید کرد، که صلحی برای مردم افغانستان پذیرفتنی است، که به رهبری و مالکیت مردم افغانستان باشد.

وی افزود: پیش از آغاز مذاکرات طالبان باید از خشونت‌ها دست بکشند.

دیدار معین سیاسی وزارت خارجه افغانستان با سفیر روسیه در کابل - اسپوتنیک افغانستان
دیدار معین سیاسی وزارت خارجه افغانستان با سفیر روسیه در کابل

زمان ادامه داد: هر لحظه‌‌ای که حکومت افغانستان بخواهد، می‌تواند پاسپورت‌های طالبان را پس بگیرد و مانع سفرهای آنان شود و محدودیت‌ها را بر آنها اعمال کند، اما چنین امکانات را حکومت افغانستان تنها برای تسهیل گفت‌وگوهای صلح در اختیار این گروه قرار داده‌ است.

وی با تاکید بر اینکه هیچ گونه دو دستگی در وزارت امور خارجه افغانستان وجود ندارد، گفت: وزارت خارجه افغانستان مجری سیاست خارجی است که از سوی رییس‌جمهور و دیگر نهادها ابلاغ می‌شود و هرنوع اظهار نظر مغایر با این سیاست، دیدگاه شخصی آن فرد است.

معاون سیاسی وزیر خارجه افغانستان تصریح کرد: سفر هیئت طالبان و نمایندگان آمریکا به پاکستان درباره آزادی شهروندان امریکایی که در قید طالبان هستند، صورت گرفت، نه گفت‌وگوهای صلح.

زمان تاکید کرد: هر گفت‌وگویی که حکومت افغانستان در آن حضور نداشته باشد، نتیجه نخواهد داد. سفر هیئت طالبان به کشورها برای آنها نتیجه‌ای ندارد.

وی همچنین گفت: پس از مشخص شدن نتایج انتخابات، شاید نیاز شود برای گرفتن نظر مردم برای آغاز روند صلح، یک جرگۀ مشورتی دیگر برگزار شود.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه افغانستان افزود: در حالی که از تلاش‌های کشورهای دوست برای صلح استقبال می‌کنیم، اما صلح زمانی نتیجه می‌دهد که طالبان با حکومت افغانستان گفت‌وگو کنند و آتش‌بس را برقرار بسازند.

زمان تاکید کرد: حکومت پاکستان تاکنون هیچ‌گونه اقدام عملی برای برچیده شدن پناهگاه‌های تروریست‌ها نکرده‌است. این در حالی‌است که عمران‌خان در دیدارش با اشرف غنی در این باره تعهد داده بود.

وی ادامه داد: پیش از آغاز گفت‌وگوهای صلح، طالبان باید خشونت‌ها را متوقف کنند؛ صلح و جنگ به‌صورت همزمان نمی‌شود.

زمان بار دیگر تاکید کرد: ما صلحی را می‌خواهیم که به رهبری و مالکیت افغان‌ها باشد و این صلح، باید پایدار و با عزت باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала