گشایش خانه فرهنگ ایران در هرات

© K. Bezhanگشایش خانه فرهنگ ایران در هرات
گشایش خانه فرهنگ ایران در هرات  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سفیر ایران خانه فرهنگ این کشور را در شهر هرات گشایش کرد.
امضای سند همکاری بیمه ای میان افغانستان و ایران  - اسپوتنیک افغانستان
امضای سند همکاری بیمه ای میان افغانستان و ایران

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در هرات امروز یکشنبه با حضور مسئولان این ولایت افغانستان و سفیر ایران در این کشور گشایش شد.

محمدرضا بهرامی سفیر جمهوری اسلامی ایران در افغانستان در این مراسم  گفت، که دو کشور در حوزه فرهنگ با فرصت ها و تهدیدهای مشترک روبرو هستند.
وی راه اندازی خانه فرهنگ ایران را نقطه عطفی در همکاری‌های مشترک و افزایش روابط نیک دو کشور دانست و افزود: یکی از مهمترین تاثیرات این مرکز فرهنگی، بالا بردن درک مشترک دولت و ملت ها از یک دیگر است که فرصت بیشتر دوستی و روابط مستحکم تر را بوجود خواهد آورد.

سفیر ایران فرهنگ هرات را یکی از بهترین فرهنگ‌ های دنیا عنوان کرد که برخواسته از تمدن و عظمت بزرگ مردم این منطقه افغانستان است.

وی تصریح کرد، که هرات در در مسائل فرهنگی، از کابل هم اهمیت بیشتری دارد و این قوت در تاریخ پربار این منطقه گره خورده است.

بهرامی با اشاره به روابط دو کشور گفت: طی سال های گذشته مسئولان بلند پایه دو کشور همواره تلاش کرده اند تا مناسبات عمیق و وسیعی به میان آورد.

وی افزود: بر همین اساس نقشه راهی که بخشی از آن ترسیم شده و بخشی دیگر در حال ترسیم است، می تواند آینده با ثبات و پایداری را برای مناسبات دو کشور در سطح دولتی و در سطح غیر دولتی تعریف خواهد کرد.

سفیر ایران با بیان اینکه در حوزه فرهنگ باید سراغ نقاط مشترک رفت، تأکید کرد ؛ بخش فرهنگی ایران در هرات نسبت به فعالیت بخش فرهنگی در کابل از تاثیر بیشتری به خاطر پیشینه  فرهنگی هرات برخوردار است.

غلام داود هاشمی معاون استاندار هرات نیز در این مراسم دو کشور را با مشترکات فراوان و دوستی‌های زیاد دانست و گفت افتتاح مرکز فرهنگی می‌ تواند به  همدیگر پذیری بیشتر بین دو ملت منجر شود.

این مقام استانی افغانستان افزود: افغانستان با تروریسم مواجه است اما با وجود آن توانسته است که در جهان افتخارات زیادی را در بخش آزادی بیان، حقوق بشر و تامین حقوق زنان کسب کند.

هاشمی به دوستی میان دو کشور، به ویژه استان های هرات و خراسان اشاره کرد، که ضمن روابط خوب، دارای خویشاوندی‌هایی هم هستند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала