آرای بدون بایومتریک خط سرخ کمیسیون های انتخاباتی

© Photo / کمیسیون مستقل انتخاباتآرای بدون بایومتریک خط سرخ کمیسیون های انتخاباتی
آرای بدون بایومتریک خط سرخ کمیسیون های انتخاباتی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کمیسیون مستقل انتخابات و کمیسیون مستقل به شکایت‌های انتخاباتی اعلام کردند، که آرای بدون بایومتریک خط سرخ ماست و به هیچ عنوان قابل اعتبار نیست، و شامل روند شمارش نخواهند شد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از آریانا نیوز، مولوی دین محمد عظیمی، عضو کمیسیون رسیده گی به شکایت های انتخاباتی می گوید: آرای بدون بایومتریک به هیچ وجه و به هیچ نام قابل قبول برای ما و ملت افغانستان نیست، خط سرخ دو کمیسیون است.

ثبات و هم‌گرایی: سطح مشارکت پائین تر از ارقام - اسپوتنیک افغانستان
ثبات و هم‌گرایی: سطح مشارکت مردم پائین تر از ارقام ارائه شده از سوی کمیسیون است

از سوی هم کمیسیون مستقل انتخابات تاکید دارد که آرایی که به شکل فزیکی به آنها رسیده است در صورت مطابقت با دستگاه های بایومتریک باز شماری خواهد شد.

مولانا عبدالله، کمیشنر کمیسیون مستقل انتخابات  می گوید:آن تعداد مراکز که نتایج ریزلت شیت  با نتایج که دستگاه بایمتریک ثبت می کند پیش ما یکسان است و در مرحله دیگر پیش ما فلتر می شود و اگر در مرحه دیگر کسی رای تکراری داده باشد نزد ما باطل است.

در همین حال رئیس کمیسیون مستقل انتخابات از شفافیت در روند شمارش آرا اطمنیان می دهند.

حوا علم نورستانی، رییس کمیسیون مستقل انتخابات می گوید: مواد حساس از ولایات رسیده در هنگر جا به جا شده، پروسس جریان دارد و انشا الله کار به وجه احسن به پیش می رود.

این در حالی که رئیس مجلس سنا تاکید کرده بود که آرا بدون بایومتریک را بالا کمیسیون شمارش خواهد کرد. ولی کمیسیون اعلام کرده است که رای بدون بایومتریک قابل اعتبار نخواهد بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала