شهروندان افغانستان: جنگ و خشونت مداوم در افغانستان نمایانگر شکست امریکا است

© AP Photo / APTVشهروندان افغانستان: جنگ و خشونت مداوم در افغانستان نمایانگر شکست امریکا است
شهروندان افغانستان: جنگ و خشونت مداوم در افغانستان نمایانگر شکست امریکا است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
۱۸ سال پیش امریکا و متحدانش حمله به طالبان در افغانستان را آغاز کردند که باعث کاهش قدرت این گروه شدند، با این وجود جنگ همچنان در این کشور ادامه دارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، مقام های کنونی و پیشین افغانستان با اشاره به این که دولت کابل، از حضور امریکا در این کشور منفعت کامل را نبرده است، اعلام کردند که ادامه جنگ در افغانستان نشان دهنده شکست امریکا در مقابله با شورشان طالبان است.

امریکا داعش را به شمال افغانستان می‌برد  - اسپوتنیک افغانستان
امریکا داعش را به شمال افغانستان می‌برد

بر اساس گزارش مقام های امریکایی، جنگ در افغانستان برای ایالات متحده ۷۰۰ میلیارد دالر هزینه در بر داشته است و تاکنون به قیمت جان بیش از دو هزار و۵۰۰  نیروی امریکایی تمام شده است؛ این در حالی است که به گفته «حمدالله محب»، مشاور امنیت ملی افغانستان، شمار اعضای نیروهای امنیتی افغانستان که در این همین مدت جان خود را از دست داده اند، افزون بر ۱۵۰ هزار سرباز است.

سقوط حکومت طالبان و میلیاردها دالر کمک مالی به افغانستان، باعث شد امید به پیشرفت اقتصادی و گسترش صلح در افغانستان در دل مردم این کشور جوانه بزند؛ اما نبود مدریت صحیح این کمک ها باعث عدم تمرکز بر زیرساخت های اقتصادی افغانستان شد که انتقادات مردم و چهره های سیاسی افغانستان را در پی داشت.

معاون نزدیک به «حامد کرزای»، رئیس جمهوری پیشین افغانستان می گوید:- "مذاکرات صلح میان طالبان و امریکا فرصت هایی را برای ما فراهم می کند که باید عاقل باشیم و از این فرصت ها استفاده کنیم".

آمارها نشان می دهد از سال ۲۰۰۱ میلادی و آغاز حضور امریکا در افغانستان، بیش از ۵۴ درصد از مردم این کشور زیر خط فقر زندگی می کنند. بسیاری از شهروندان افغانستان می گویند، که که علی رغم حضور امریکا و کمک های این کشور،  تمام طول روز را کار می کنند تا تنها از گرسنگی نمیرند.

کودکان افغانستانی نیز یکی از بزرگترین قربانیان جنگ در افغانستان را تشکیل می دهند. در اثر جنگ و خشونت های مداوم، تقریباً چهار میلیون کودک افغانستانی امروز از تحصیل محروم شده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала