نامزدان دو تیم پیشتاز در انتخابات جریمه می‌شوند

© Photo / ارگ نامزدان دو تیم پیشتاز در انتخابات جریمه می‌شوند
 نامزدان دو تیم پیشتاز در انتخابات جریمه می‌شوند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نامزدان دو تیم پیشتاز که قبل از وقت اعلام پیروزی کرده‌اند، جریمه می‌شوند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از هشت صبح، با آنکه کمیسیون قبلا از اعلام پیروزی پیش هنگام هشداد داده بود، شماری از تیم‌های انتخاباتی هنوز هم دست از پیش‌داوری و اعلام پیروزی زودهنگام در انتخابات ریاست جمهوری، برنداشته‌اند.

بیش‌ترین موارد پیش‌داوری‌ها از سوی تیم‌های انتخاباتی «دولت‌ساز» به رهبری محمداشرف غنی و «ثبات و هم‌گرایی» به رهبری عبدالله عبدالله صورت گرفته است. در تازه‌ترین مورد، آقای غنی در صحبت با هفته‌نامه‌ی شپیگل آلمان، به گونه غیرمستقیم پیروزی‌اش را اعلام کرده است. از جانب دیگر، محمداشرف غنی هر چند گفته است که ادعای پیروزی ندارد و مانند نامزدان دیگر منتظر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری می‌باشد، اما تصریح کرده است، «نشانه‌های خوبی وجود دارد که من پنج سال دیگر خواهم داشت تا برای آینده افغانستان به شدت کار کنم».

هم‌چنان آقای عبدالله ادعای تشکیل «گسترده ‌ترین» دولت را مطرح کرده است. او در حساب توییترش نوشته است که «ما بدون در نظر گرفتن سیاست انتخاباتی، وسیع‌ترین دولت ممکن را تشکیل خواهیم داد. فقط از طریق چنین دولت گسترده‌ای، آرزوی عمومی ‌برای صلح در کشور ما محقق می‌شود.» از این پیش نیز آقای عبدالله در یک نشست خبری در کابل ادعا کرده است که انتخابات به دور دوم نخواهد رفت و دسته انتخاباتی «ثبات و همگرایی» در دور اول پیروز میدان خواهد بود.

این در حالی است که پیش‌داوری پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری نه تنها از سوی نامزدان، بلکه از سوی مسوولان ستادهای انتخاباتی نیز به کرات مطرح شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала