پنجاه و هشت دستگاه بایومتریک ولایت پکتیا قرنطین شد

© Sputnik / Firooz Mashoof پنجاه و هشت دستگاه بایومتریک ولایت پکتیا قرنطین شد
 پنجاه و هشت دستگاه بایومتریک ولایت پکتیا قرنطین شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
۵۸ دستگاه بایومتریک ولایت پکتیا به ‌دلیل مشکلات فنی قرنطین شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از هشت صبح، کمیسیون مستقل انتخابات، در ادامه روند تصفیه دستگاه‌های بایومتریک ولایات ۵۸ دستگاه بایومتریک ولایت پکتیا را به ‌دلیل مشکلات فنی قرنطین شد.

دستگاه‌های بایومتریک ولایت پکتیا روز چهارشنبه، هفدهم میزان، با حضور نامزدان، نهادهای ناظر، احزاب و مشاهدان تصفیه و معلومات آن پروسس شد.

از میان ۵۸ دستگاه بایومتریک قرنطین شده، ۲۳ دستگاه به دلیل نداشتن کارت حافظ، ۱۳ دستگاه به ‌دلیل نداشتن برنامه، ۱۰ دستگاه به ‌دلیل داشتن رمز، هشت دستگاه به ‌دلیل داشتن رمز و نداشتن کارت حافظه، دو دستگاه به دلیل روشن نشدن، یک دستگاه به‌ دلیل شکسته شدن و یک دستگاه بایومتریک دیگر به ‌دلیل تغییر هم‌زمان کارت حافظه و سیم‌کارت قرنطین شده است.

پیش از این گفته شده بود که در پکتیا بیش‌ترین دستگاه‌های بایومتریک به دلیل آمار بلند رأی‌دهنده‌گان در این ولایت استفاده شده است. 

طبق معلومات، یک هزار و ۳۸۸ دستگاه بایومتریک به ولایت پکتیا فرستاده شده بود که یک هزار و ۱۲۶ دستگاه آن در این ولایت به کار گرفته شده است. از این میان ۲۶۲ دستگاه بایومتریک در انتخابات ششم میزان در پکتیا استفاده نشده است. پیش از این، ۵۱ دستگاه در ۹ ولایت، از جمله بدخشان، کندز، میدان‌وردک و غور قرنطین شده بود.

قرار است پس از تصفیه این دستگاه‌ها، کار انتقال فورم نتایج و معلومات رأی‌دهنده‌گان از دستگاه‌های بایومتریک به سیستم مرکزی آغاز شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала