سفارت امریکا در کابل: در اعلام نتایج عجله نکنید اما حق را به حق‌دار بسپارید

CC0 / USAID Afghanistan / سفارت امریکا در کابل: در اعلام نتایج عجله نکنید اما حق را به حق‌دار بسپارید
سفارت امریکا در کابل: در اعلام نتایج عجله نکنید اما حق را به حق‌دار بسپارید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پس از درازا کشیدن اعلام نتایج انتخابات افغانستان سفارت امریکا در کابل از کمیسیون خواسته است که برای اعلام نتایج عدالت را برقرار کند.

به گزارش اسپوتنیک، سفارت امریکا در کابل در صفحه تویترش نوشته است که «حق بودن بهتر از سریعتر است» و از سوی هم از تمام کاندیدها خواسته اند که برای اعلان نتیجه‌ی شفاف و دقیق این انتخابات احترام بگذارند.


گفته‌های سفارت درحالی شده است که عبدالله عبدالله، رهبر تیم «ثبات و همگرایی» دو روز پس از انتخابات، در اولین کنفرانس خبری گفت، انتخابات به دور دوم نمی‌رود و تیم ثبات همگرایی حکومت آینده را تشکیل خواهد داد.
آقای عبدالله تصریح کرد که نتیجه انتخابات را کمیسیون انتخابات اعلام خواهد کرد اما او گفت بررسی‌های تیم ثبات و همگرایی نشان می‌دهد، او با «رای بلند» پیروز انتخابات است.
عبدالله عبدالله از تصمیم کمیسیون انتخابات مبنی بر باطل کردن آرای بدون بایومتریک استقبال کرد و از کمیسیون شکایات خواست به شکایت‌ها رسیدگی کند.
همزمان با اعلام پیروزی از سوی عبدالله عبدالله، کمیسیون انتخابات می‌گوید «هیچ نامزدی حق ندارد قبل از اعلام نتیجه از سوی کمیسیون، اعلام پیروزی کند.»
براساس جدول زمانی کمیسیون انتخابات افغانستان، نتایج ابتدایی انتخابات در ۲۷ میزان و نتایج نهایی در ۱۶ عقرب ماه بعدی اعلام خواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала