ارتش امریکا ماه‌های اخیر بیشتر از 10 سال گذشته در افغانستان بمبارد کرده است

© REUTERS / US Air Forceارتش امریکا ماه‌های اخیر بیشتر از 10 سال گذشته در افغانستان بمبارد کرده است
ارتش امریکا ماه‌های اخیر بیشتر از 10 سال گذشته در افغانستان بمبارد کرده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
آمار نیروهای هوایی ارتش امریکا نشان می‌دهد که ماه‌های اخیر در افغانستان بیشتر از سابق بمباردمان شده است.

به گزارش اسپوتنیک، طبق گرارشات فرماندهی مرکزی نیروهای هوایی ایالات متحده، در ماه سپتامبر، 948راکت در افغانستان شلیک شده است، که آخرین باری که از این تزئینات بسیار زیاد در افغانستان استفاده شده بود، بر میگردد به ماه اکتوبر سال 2010، گفته می‌شود که در آن وقت 1043 عدد راکت را انداخت کرده بودند.
در عین حال دونالد ترامپ و وزیر دفاع امریکا گفته اند که پس از توقف دادن گفتگوهای صلح با طالبان حملات آنها بالای این گروه شدد پیدا کرده است.
اسپر، در گفتگو با رسانه‌ها افزوده است که ما در تاریخ 4 اکتبر ضمن بازگشت از بازدید پایگاه هوایی رایت پترسون، اوهایو و لوئیزویل به خبرنگاران گفت است که رئیس جمهور می خواهد ما پاسخی را انتخاب کنیم، و از سوی هم افزود که حملات ضعیف داشتید که طالبان و دیگر گروه‌ها در افغانستان فعالیت دارند.

دست‌کم ۱۹ کشته و ۱۰ زخمی بر اثر بمباردمان ائتلاف عربی در یمن - اسپوتنیک افغانستان
دست‌کم ۱۹ کشته و ۱۰ زخمی بر اثر بمباردمان ائتلاف عربی در یمن

به گفته فرماندهی نیروی هوایی ایالات متحده در آخرین خلاصه مأموریت های جنگی، تعداد سلاح های مورد استفاده در طول حملات هوایی در افغانستان از تابستان در حال صعود است. در ماه جون ، 441 سلاح استفاده شد، پس از آن 613 در ماه جولای و 783 در ماه آگوست.
در عین حال گفته اند که در سال 2018 ارتش امریکا به تعداد 500 ماموریت هوایی در افغانستان داشته است.
گفتنیست که در کل ارتش امریکا به تعداد 6547 بار در 9 ماه اول سال 2019 به پرواز آمدن این در حالیست که در طول سال‌های اخیر گفته شده است که 8196 بار به پرواز آمده بوده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала