احتمال تاخیر در اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری افغانستان

© Photo / Facebook/IECکمیسیون مستقل انتخابات
کمیسیون مستقل انتخابات  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اعضای کمیسیون انتخابات با اشاره به روند آهسته انتقال اطلاعات دستگاه‌های بیومتریک به بانک اطلاعات مرکزی میګویند که امکان تاخیر در اعلام نتایج انتخابات وجود دارد.

به گزارش اسپوتنیک، با آن که نزدیک به دوهفته از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری می‌گذرد، اما تاحال اطلاعات رأی‌دهنده‌گان از 2800 دستگاه بایومتریک و بیش از 22 هزار فورم نتایج  به ذخیره‌گاه مرکزی آرای بایومتریک شده، انتقال یافته است.

ناصر ناصرزاده، ناظر بنیاد انتخابات شفاف افغانستا به رسانه ها گفته است: “مشکل تخنیکی این است که انتقال فورم در سرور به‌گونه نارمل پیش نمی‌رود به گونه مبهم پیش می‌رود، اطلاعات رأی‌دهنده‌گان خیلی کم انتقال کرده به باور ما متاسفانه اگر وضعیت همین‌گونه باشد نتایج در 27 میزان اعلام نمیشود.”

 غنی پس از شکست در انتخابات چه خواهد کرد؟  - اسپوتنیک افغانستان
غنی پس از شکست در انتخابات چه خواهد کرد؟

با این حال، چالش‌های تخنیکی و خدمات انترنتی دستگاه‌های بایومتریک ظاهراٌ اعضای کمیسیون انتخابات را نگران کرده است، یک عضو این کمیسیون، می‌گوید اگر این چالش‌ها به زودی حل نشود ممکن اعلام ابتدایی نتایج انتخابات ریاست جمهوری، به تأخیر بیافتد.

 در مرکز گردآوری اطلاعات، کمیسیون انتخابات، بسته‌های فزیکی 32 ولایت انتقال یافته است.

این در حالی است که نهادهای ناظر بر روند انتخابات و جامعه جهانی تاکید بر شفافیت در پروسه شمارش آرا و اعلام نتایج انتخابات، در زمان معین آن دارند.

گفتنی است که روز یکشنبه نیز کمیسیون انتخابات اعلام کرد که برخی از دستگاه‌های بیومتریک ناپدید شده و کارت حافظه برخی از دیگر دستگاه‌ها نیز توسط افراد قدرتمند از این سامانه‌ها خارج شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала