آرای ولسوالی های ناامن بیشتر از ولسوالی‌های امن

© Photo / IEC AFG fbآرای ولسوالی های ناامن بیشتر از ولسوالی‌های امن
آرای ولسوالی های ناامن بیشتر از ولسوالی‌های امن - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
آرای برخی از ولسوالی‌ها نشان میدهد که در ولسوالی‌های ناامن بیشتر رای‌دهی شده نسبت به ولسوالی‌های امن.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، پس جمع‌آوری از برخی ولایت‌ها و ولسوالی‌ها تعدادی از آرای پخش شده در انتخابات نشان می‌دهد که در برخی از ولسوالی‌های که تهدید‌های امنیتی در آن بیشتر بوده بیشتر رآی داده شده نسبت به ولسوالی‌های امن.
آمار بدست آمده از ولسوالی گرمسیر ولایت هلمند که یکی از ولسوالی‌های نا امن است که تعداد رآی دهنده‌گان 8700 تن بوده است اما از سوی هم در ولسوالی نادعلی که نسبت به گرمسیر امن تر است 6800 گفته شده است.
اما از طرف دیگر منابع در هلمند تمام آرا در این ولایت را یکصدو سیزده هزار گفته اند در حالیکه کمیسیون یکصدو پانزده هزار اعلام کرده است و از طرف دیگر وزارت دفاع ناامن بودن ولسوالی گرمسیر را نیز تائید می‌کند.
در عین حال در تخار نیز شمارش آرا در برخی از ولسوالی‌ها صورت گرفته است که تفاوت‌های بیشتری نشان میدهد، کمیسیون مستقل انتخابات، شمار رأی‌دهنده‌گان انتخابات ریاست‌جمهوری را در تخار، ۶۴هزار و ۵۵ تن می‌گوید؛ اما مقام‌های محلی این شمار را بیشتر می‌دانند.

انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان به دور دوم می‌رود - اسپوتنیک افغانستان
انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان به دور دوم می‌رود

در همین حال محمد جواد هجری، سخن‌گوی والی تخار گفته است، در این پروسه 64226 نفر اشتراک کرده اند.
در میان ولایت‌های ناامن کندز نیز ذکر شده است که در همین حال غلام ربانی ربانی، رییس شورای ولایتی کندز گفته است که بُلندترین آرا، به سطح ولسوالی‌ها، در ولسوالی امام صاحب استفاده شده که به تعداد - تخمیناً - پنج‌هزار نفر به‌پای صندوق‌های رأی رفتند و رأی خود را رخیتند و همچنان پایین‌ترین آرا در ولسوالی چهاردره که به تعداد بیست و شش تن در پروسه رأی‌دهی اشتراک کردند.
از سوی هم در ولایت بغلان مقامات گفته اند که عظیم محسنی، نمایندۀ مردم بغلان در مجلس نماینده‌‎گان نیز بیان داشت: «در اصل خود مرکز رأی‌دهی هم نتوانستند که (صندوق‌ها را) انتقال بدهند. از آن‌جا بُردند و به میل دل خود، صندوق‌ها را پُر کردند.»
اما در عین حال کمیسیون مستقل انتخابات افزوده است که تمام این موضوعات بررسی خواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала