افغانستان ظرفیت برگزاری دور دوم انتخابات را ندارد

© Sputnik / Firooz Mashoofافغانستان ظرفیت برگزاری دور دوم انتخابات را ندارد
افغانستان ظرفیت برگزاری دور دوم انتخابات را ندارد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اگر انتخابات افغانستان به دور دوم کشیده شود امکان برگزاری آن در سال روان وجود ندارد.
گردهمایی اعتراضی احزاب سیاسی در مقابل کمیسیون انتخابات - اسپوتنیک افغانستان
چرا مردم افغانستان انتخابات را تحریم نمودند؟

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، یوسف رشید رئیس بنیاد انتخابات آزاد و عادلانه افغانستان (فیفا) اظهار داشت، که در صورت رفتن انتخابات ریاست جمهوری این کشور به دور دوم به دلیل وجود مشکلات بی شمار برگزاری آن در سال روان ممکن نیست.

این در حالیست، که جمعی از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری افغانستان بر این باورند، که دور نخست انتخابات برنده نداشته است اما کمیسیون انتخابات که زمان انتشار نتایج ابتدایی انتخابات را 27 میزان اعلام کرده گمانه‌زنی درباره برگزاری دور دوم را پیش از موعد می‌داند.

با این وجود رئیس بنیاد فیفا می‌گوید، که اگر انتخابات به دور دوم برود امکان برگزاری آن در سال روان نیست زیرا در این مدت کوتاه کمیسیون توانایی آن را ندارد، تا نیروهای جدید را استخدام و آموزش دهد، برگه‌های جدید رأی چاپ کند و بخش‌های فنی انتخابات را آماده کند.

رشید گفت، که با شرایط کنونی، کمیسیون مجبور می‌شود تا انتخابات را ماه حمل سال آینده برگزار کند اما این تأخیر طولانی مدت سبب تبلیغات غیرقانونی و مشکلات دیگری در روند انتخابات خواهد شد.

یادآوری می کنیم، که شورای نامزدان انتخابات ریاست جمهوری افغانستان دوشنبه هفته گذشته در یک نشست خبری ضمن متهم کردن تیم‌های انتخاباتی «ثبات و هم‌گرایی» و «دولت‌ساز» به انحصار روند ریاست جمهوری تصریح کردند، که انتخابات اخیر این کشور هیچ برنده‌ای ندارد که گمانه‌زنی‌ها برای ایجاد تلاش جهت ایجاد دولت موقت و یا کشیده شدن انتخابات به دور دوم را افزایش یافت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала