مشخصات بایومتریک رأی دهندگان به سیستم انتقال می شود

© Photo / IEC AFG fb مشخصات بایومتریک رأی دهندگان به سیستم انتقال می شود
 مشخصات بایومتریک رأی دهندگان به سیستم انتقال می شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مسوولان در کمیسیون انتخابات طی کنفرانس مطبوعاتی آخرین اطلاعات پیرامون جمع بندی نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۶میزان ۱۳۹۸ را در اختیار رسانه ها و مردم قرار دادند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از صفحه رسمی کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان، اعضای رهبری این نهاد در مورد شفافیت روند جمع‌بندی نتایج اطمینان داده افزود " تا اکنون بیشتر از 22هزار فورم نتایج دیجیتلی و 25هزار فورم نتایج فزیکی باالترتیب ثبت سرور و مرکز ملی جمع بندی نتایج شده است. همچنان اطلاعات بایومتریکی یک میلیون و 700هزار رأی‌دهنده داخل سیستم شده که شامل عکس چهره، تذکره، شصت رأی دهنده و سایر مشخصات آن میباشد. کمتر از 4 هزار فورم نتایج دیجیتلی بزودی به سرور انتقال و مرحلۀ تصفیه و تفکیک آرای معتبر و باطل آغاز میگردد"

این کنفرانس به تاریخ 22 میزان سال 1398 خورشیدی باحضور داشت خانم حواعلم نورستانی رئیس، آقای سیدعصمتالله مل معاون، آقای مسافر قوقندی منشی و عضو، آقای محمد حنیف دانشیار، آقای اورنگ‌زیب، آقای مولانا محمد عبدالله، خانم رحیمه ظریفی و خانم ایلوینا روبنسن اعضای کمیسیون، آقای حبیب الرحمن ننگ رئیس عمومی، داکتر محمد عثمان فروتن معاون عملیاتی و علی شاه مصباح معاون ارتباطات ستراتیژیک دارالانشای این کمیسیون و رسانه ها در مرکز رسانه های کمیسیون تدویر یافت.

پیش از این مولانا محمد عبدالله یکی از اعضای کمیسیون انتخابات گفته بود که احتمالاً اعلام نتایج ابتدایی انتخابات برای چند روز به تعویق بیافتد. بر بنیاد تقسیم اوقات از پیش تعیین شده، قرار است نتایج انتخابات ریاست جمهوری ششم میزان به تاریخ 27 این ماه اعلام شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала