نبیل: حکومت تلاش دارد تا آرای غیر شفاف را وارد سیستم بسازد

© Photo / Facebook/RNنبیل: حکومت تلاش دارد تا آرای غیر شفاف را وارد سیستم بسازد
نبیل: حکومت تلاش دارد تا آرای غیر شفاف را وارد سیستم بسازد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رحمت الله نبیل، نامزد انتخابات ریاست جمهوری و رئیس تیم عدالت و امنیت و می گوید که تیم حاکم در تلاش است که با استفاده از نام دادگاه عالی، آرای غیربایومتریک را به محکمه ارجاع دهد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از خبرنامه، رحمت الله نبیل در نشست خبری شورای نامزدان انتخابات ریاست جمهوری در کابل می گوید که تیم‌های دولتی میلیون پول ملت را برای سازماندهی تقلب استفاده کردند و حالا در تلاش اند با فشار وارد کردن بر کمیسیون، آرای غیر شفاف را وارد سیستم کنند.

او تاکید دارد که موقف شورای نامزدان این است که کسانیکه تقلب را انجام داده و کسانیکه این تقلب را سازمان‌دهی کردند نه تنها به دادستانی کل، بلکه تیم شان از لیست نهایی حذف شود.

واکنش نبیل از سفر خلیل‌زاد به پاکستان  - اسپوتنیک افغانستان
واکنش نبیل از سفر خلیل‌زاد به پاکستان

نبیل افزود: شورای نامزدان ریاست جمهوری فیصله کرده به زودی شکایت‌نامه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل بفرستد و از وضعیت دموکراسی و دموکرات‌های جعلی که می‌خواهند با تقلب بر سرنوشت افغانستان حاکم شوند، رسما شکایت کند و تقلبات را مستند به آنان ارایه نماید.

او از کمیسیون مستقل انتخابات می خواهد، که دموکراسی را به تمسخر نگیرند، هیچ فشاری را قبول نکنند، به حال مردم رحم کنند و شفافیت را به هیچ گونه قربانی سرعت نسازند.

این نامزدان می خواهند که تجربه تلخ 2014 نباید دوباره تکرار نشود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала