اشرف غنی: ده‌ ها مامور عالی ‌رتبه به خاطر فساد محاکمه شده اند

© Photo / ARG / ARG اشرف غنی: ده‌ ها مامور عالی ‌رتبه به خاطر فساد محاکمه شده اند
 اشرف غنی: ده‌ ها مامور عالی ‌رتبه به خاطر فساد محاکمه شده اند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور افغانستان می گوید، در پنج سال گذشته بیشتر از چهارصد قانون به تصویب رسیده و ده‌ها تن از مامورین عالی رتبه حکومتی به خاطر دست داشتن در فساد، محاکمه شده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک، اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان در دیدار با جان ساپکو، سربازرس ویژه ایالات متحده امریکا برای بازسازی افغانستان "سیگار" می‌گوید که به منظور قانونمند شدن امور ادارات دولتی، در پنج سال گذشته بیشتر از چهار صد قانون به تصویب رسیده و ده‌ها تن از مامورین عالی رتبه حکومتی به خاطر دست داشتن در فساد، محاکمه شده‌اند.

در خبرنامه ارگ ریاست جمهوری در این مورد آمده است که محمد اشرف غنی عصر روز گذشته (سه‌شنبه، ۲۳میزان) در دیدار با جان ساپکو، سربازرس ویژه ایالات متحده امریکا برای بازسازی افغانستان "سیگار" دیدار کرده است. در این دیدار، هر دو جانب در مورد پیشرفت‌ها، دست‌آوردها و نتایج کارکرد حکومت افغانستان در امر مبارزه با فساد اداری گفتگو کرده‌اند.

رییس جمهور در این دیدار گفته است که بالا بردن درصد مصرف بودجه‌ انکشافی افغانستان یک پیشرفت خوب حکومت است و اکنون مصرف بودجه ادارات دولتی به ۹۷ درصد افزایش یافته است.

او افزوده است که در تعیین افراد در ادارات خدمات ملکی نیز از مداخله سیاسیون جلوگیری شده و در یک و نیم سال گذشته، ۵۰ هزار تن در ادارات مختلف خدمات عمومی و ۲۰ هزار معلم در مطابقت با معیارهای تعیین شده، از سوی کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی استخدام شده‌اند.

با این حال سربازرس ویژه ایالات متحده امریکا برای بازسازی افغانستان گفته است که پیشرفت‌های خوبی در عرصه مبارزه با فساد در افغانستان به میان آمده و باید این تلاش‌ها ادامه یابد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала