چرا وسیمه بادغیسی بازداشت نمی‌شود؟

© Photo / Twitter/AfghanistanIECچرا وسیمه بادغیسی بازداشت نمی‌شود؟
چرا وسیمه بادغیسی بازداشت نمی‌شود؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اجرایی نشدن حکم دادگاه بر وسیمه بادغیسی، معاون پیشین کمیسیون مستقل انتخابات، با انتقادی های تندی شهروندان افغانستان روبرو شده است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از آریانا نیوز، دادستانی کل، هر چند که دوبار از وزارت امور داخله خواسته است که بانو بادغیسی را بربنیاد حکم این دادگاه بازداشت و برای پنج سال زندانی کند، اما تاکنون این شخص بازداشت نشده است.

نعیم ایوب‌زاده، رئیس بنیاد انتخابات شفاف افغانستان، میگوید: ما شدیداً ناراحت استیم که تا جایی سلیقه ای برخورد کرده در این مورد و می شود بگوییم که تا جایی سیاسی برخورد کرده است.

انتقال ملیحه حسن و حمیرا حقمل کمیشنران پیشین کمیسیون های انتخاباتی به درمانگاه - اسپوتنیک افغانستان
انتقال ملیحه حسن و حمیرا حقمل کمیشنران پیشین کمیسیون های انتخاباتی به درمانگاه

در نامه‌هایی دادستانی کل نیز آمده است که وسیمه بادغیسی، ممنوع الخروج، است ولی این عضو پیشین کشور بیرون از افغانستان بسر میبرد.

وحید فرزه‌یی، حقوق‌دان، در این مورد میگوید: اگر در خارج از افغانستان می باشد باید اینها را از طریق انترپول بخواهند و اگر در داخل افغانستان است باید از طریق پولیس بازداشت شود. هیچ عذری نمی‌تواند مانع تطبیق فیصله‌‎های محاکم شود.

بر بنیاد گفته های مسئولان بنیاد انتخابات آزاد و عادلانه افغانستان، بانو بادغیسی با یکی از اعضای فامیل اش که دیپلمات افغانستان در یکی از کشورها است، به‌سر می‌برد، ولی باید بدون کدام مشکل بازداشت شود.

نعیم اصغری، مدیر برنامه‌های این نهاد، اظهار میدارد: یکی از متهمین در صورتی که محکوم به زندان است یکی از دیپلمات‌های فامیل شان وظیفه دارند و با آنها است باید خواسته شود و حکم بر او تطبیق شود.

هرچند که کاپی جلب این عضو پیشین کمیسیون انتخابات، به نیروهای سرحدی، امنیت ملی و پولیس جرایم سنگین نیز سپرده شده است، اما وزارت داخله در مورد بازداشت نشدن او چیزی تاکنون نگفته است.

کمیسیون مستقل انتخابات - اسپوتنیک افغانستان
برگزاری نخستین جلسه محکمه اعضای پیشین کمیسیون‌های انتخاباتی

دادگاه مرکزی عدلی و قضای، اعضای پیشین کمیسیون را به اتهام دستکاری در برگه‌های رای دهی انتخابات مجلس نمایندگان ولایت کنر، به 5 سال زندان محکوم کرد، اما خانم بادغیسی نه به دادگاه حاضر و نه هم زندانی شد.

یک ماه از صدور نامه هایی دادستانی کل از بهر جلب این کمیشنر می گذرد ولی تاکنون از سوی نهاد امنیتی هیچ اقدامی برای بازداشت او صورت نگرفته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала